انهدام باند سارقین منزل در اسلامشهر

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اسلامشهر گفت: باند سارقین منزل در شهرستان اسلامشهر با بیش از ۲۰ فقره سرقت، دستگیر و منهدم شد.

به گزارش اختصاصی قاب خبر: سرهنگ علی آقا کارخانه در گفت‌وگو با قاب خبر اظهار کرد: باند سارقین سرقت از منازل شهروندان در اسلامشهر با بیش از ۲۰ فقره سرقت دستگیر شدند.

کارخانه افزود: در پی تماس شهروندان و تشکیل تعدادی پرونده سرقت از منازل در سطح شهرستان اسلامشهر، مامورین پلیس اداره آگاهی این شهرستان موضوع را در دستور کار خود قرار داده و با انجام تحقیقات فنی و پلیسی سرنخ هایی از سارقین منازل به دست آوردند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع و ایجاد نظم و امنیت در منطقه بیان کرد: مامورین دایره مبارزه با سرقت با رصد اطلاعاتی ۲نفر از سارقین را شناسایی و متهمین را در مخفیگاهشان دستگیر کرده، در بازرسی از مخفیگاه این متهمین تعدادی از اموال مسروقه کشف و ضبط شد که در تحقیقات اولیه متهمین به سرقت بیش از ۲۰ فقره سرقت از منازل شهروندان در نقاط مختلف شهر اسلامشهر اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر با تاکید بر ضرورت استفاده شهروندان از وسایل پیشگیری از سرقت و ارتقاء ایمنی در ساختمان ها گفت: اعضای این باند ۵ نفره که ساکن یکی از شهرهای اطراف اسلامشهر هستند، با استفاده از ابزار و لوازم خاص و با شناسایی منازل خالی شهروندان و اطمینان از عدم حضور ساکنین اقدام به تخریب درب و ورود به ساختمان کرده و اشیا قیمتی، طلا و جواهرات و لوازم با ارزش را به سرقت برده و به قیمت خیلی کمی به یک مالخر می‌فروختند.

وی با اشاره به اعترافات سارقین که می خواستند یک شبه ره صد ساله را طی کنند، تاکید کرد: اعضای این باند سرقت که از افراد سابقه دار و با سابقه شرارت هستند، با استفاده از غفلت شهروندان از عدم رعایت نکات ایمنی و کسب اطمینان از عدم حضور ساکنین واحدهای مسکونی از منزل افراد اقدام به سرقت می‌کردند، با استفاده از تجهیزات خاص و یک دستگاه خودرو با پلاک های مخدوش و جعلی در سطح شهر تردد و طعمه های خود را انتخاب و دست به سرقت می زدند.

سرهنگ کارخانه با قدردانی از همکاری صمیمانه مردم با پرسنل نیروی انتظامی جهت تامین امنیت در منطقه، خاطرنشان کرد: با تلاش بی وقفه و شبانه روزی چند ماهه مامورین آگاهی اسلامشهر اعضای این باند همگی شناسایی و دستگیر و با تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات تحویل مقامات قضایی شده‌اند و شهروندانی که در طی ماههای اخیر منزل آنها به شیوه این سارقین مورد سرقت قرار گرفته می توانند جهت شناسایی سارقین و اموال مسروقه و پیگیری پرونده به دایره سرقت پلیس آگاهی شهرستان اسلامشهر مراجعه کنند