انجام عمل آنژیو پلاستی پیچیده اورژانسی در خرم آباد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیماری با سکته حاد وسیع قلبی و عدم وجود فشار خون قابل اندازه گیری(شوک کاردیوژنیک)در بیمارستان قلب شهید آیت اله مدنی با موفقیت آنژیوپلاستی شد.

به گزارش قاب خبر: بهرام دلفان بیان کرد: در بررسی آنژیوگرافی اورژانس از بیمار مشخص شد که شریان اصلی تغذیه کننده قلب دچار انسداد کامل ناشی از وجود حجم بالایی از لخته خون می باشد.

وی افزود: به صورت معمول بیماران با انسداد کامل شریان اصلی تغذیه کننده عضله قلب در زمان کمی بعد از این رخداد قادربه حیات نیستند و متاسفانه جانشان را از دست می دهند.

دلفان تصریح کرد: در این بیمار با توجه به حال عمومی بسیار بد و نزدیک به فوت ناشی از سکته وسیع قلبی که رسیدگی فوری را می طلبید کادر مجرب درمانی بخش اورژانس بیمارستان قلب شهید آیت اله مدنی با انجام احیا قلبی ریوی و درمان با شوک قلبی بیمار را تا فراهم شدن آنژیوگرافی اورژانس حمایت قلبی تنفسی کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: با اعلام کد ۲۴۷ در کوتاهترین زمان ممکن بیمار به اتاق آنژیوگرافی منتقل شد و تیم آنژیوگرافی کیشیک با اقدام بموقع و انجام کار سنگین وپیچیده بیمار را از مرگ حتمی نجات داده و با بهبودی و کنترل نسبی وضعیت همودینامیک ،بیمار را به بخش مراقبت های ویژه قلبی منتقل کردند.