امضای تفاهم نامه استانداردسازی مصالح ساختمانی

مدیرکل استاندارد لرستان از نظارت بر تولید مصالح ساختمانی استان خبر داد.

ه گزارش قاب خبر: وحید والیزاده مرادی در جمع خبرنگاران گفت: در راستای برنامه ی نظارت بر تولید مصالح ساختمانی تفاهم نامه ای بین ادارات کل استاندارد، راه وشهرسازی و سازمان نظام مهندسی امضا شد.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه با هدف نظارت موثر بر تولید مصالح ساختمانی و جلوگیری از به کارگیری مصالح غیر استاندارد در پروژه های ساختمانی به امضا رسید.

مدیر کل استاندارد تصریح کرد: این تفاهم نامه به پشتوانه ی ماده ی ۱۶ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و برای ساخت و سازهای با کیفیت استاندارد تدوین و امضا شد.

مرادی عنوان کرد: به دنبال این تفاهم نامه گشت های مشترک با حضور بازرسان این سه دستگاه از محل های تولید مصالح ساختمانی ایجاد و تشدید خواهد شد.

وی با اشاره به نقش مردم در ارائه ی خدمات بهتر نظارت و استانداردسازی مصالح ساختمانی، گفت: شهروندان می توانند در صورت رویت استفاده از هر گونه مصالح نامرغوب در پروژه های ساختمانی مراتب را به شماره ی ۱۰۰۰۱۵۱۷ گزارش دهند.

مدیر کل استاندارد لرستان در خصوص نقش مهندسین سازمان نظام مهندسی در این تفاهم نامه ابراز کرد: مهندسان ناظر سازمان نظام مهندسی در صورت مشاهده ی هر گونه مصالح غیر استاندارد در پروژه های تحت نظارت خود می بایست این موضوع را به صورت مکتوب به اداره کل استاندارد اعلام کنند تا آزمایشات لازم از مصالح مورد نظر انجام و در صورت تأیید غیر مرغوب بودن آن متخلفین را به مراجع قضایی معرفی کنند.