افزایش مسافران نوروزی در لرستان/ضرورت بکارگیری امکانات برای کاهش تصادفات

استاندار لرستان گفت: تعداد مسافران نوروزی نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته است و این ایام فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌ها به منظور توسعه گردشگری در استان است.

به گزارش قاب خبر: فرهاد زیویار با اشاره به فرهنگ‌سازی در موضوعات اجتماعی به ویژه انضباط شهری، تصریح کرد: شهرداری، میراث فرهنگی و دیگر متولیان حوزه شهری نسبت به فعالیت‌های خود در ایجاد بستر مناسب برای افزایش گردشگران و میهمانان نوروزی و همچنین در راستای همکاری و همدلی بین مردم و مسئولین باید اطلاع‌رسانی مناسبی داشته باشند.

زیویار عنوان کرد: برای ایجاد همدلی و همکاری مردم با مسئولین بهتر است که افکار عمومی نسبت به فعالیت‌ها و عملکرد مسئولین در راستای جذب مسافران نوروزی آگاهی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه آرامش، ایجاد امنیت و حفظ جان مردم در اولویت فعالیت‌های دولت به ویژه طی ایام نوروز است، عنوان کرد: دستگاه‌های عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر و شورای راهبردی کاهش تصادفات گزارشی از فعالیت‌های خود در ایام نوروز ارائه دهند تا با بررسی‌های لازم مشکلات و موانع را مرتفع شوند.

زیویار با اشاره به حساسیت ایجاد امنیت جاده‌ها، اظهار کرد: دستگاه‌های ذیربط می‌بایست با برنامه‌ریزی مناسب از تمامی امکانات و توانایی خود در به حداقل رساندن تصادفات استفاده کنند.

وی با تاکید بر ایجاد بستر مناسب برای استراحت مسافران نوروزی، ادامه داد: در صورتی که رانندگان و مسافرین استراحت کافی داشته باشند قطعاً در میزان کاهش تصادفات تاثیر بسزایی خواهد داشت.