افتتاح و بهره برداری از ۱۳ پروژه حوزه میراث فرهنگی و گردشگری لرستان

همزمان با هفته دولت و با حضور قائم وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور 13 پروژه در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری لرستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش قاب خبر:  علی دارابی روز سه شنبه در آئین افتتاح این طرح ها در خرم آباد گفت: در حال حاضر ۳۶ پروژه مرمت و بهسازی و بازسازی حوزه میراث فرهنگی و گردشگری لرستان در دست اقدام است که همزمان با هفته دولت ۱۳ پروژه آن به بهره برداری رسیده است.

قائم وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور اضافه کرد: یکی از مهمترین طرح های افتتاح شده در هفته دولت مرمت ساختمان سربازخانه قلعه فلک الافلاک بوده است که در دوطبقه ۲۵۰۰ مترمربع تکمیل شده است .

وی ادامه داد: مرمت این ساختمان از حدود ۱۰ سال گذشته آغاز شده و با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان تکمیل شده و به عنوان موزه از آن استفاده خواهد شد.

دارابی اظهار امیدواری کرد از محل اعتبارات استانی و اعتبارات موزه ها در وزارت میراث فرهنگی، این بنای تاریخی با عنوان سایت موزه بزرگی به بهره برداری برسد.

وی ، موزه ها را ویترین بزرگی از هویت و تاریخ کشور دانست و اظهار داشت موزه ها نقش مهم و بسزایی در هویت بخشی به جامعه و معرفی نیاکان ما به جامعه بشری دارد.

قائم وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور در ادامه، توسعه موزه ها را از سیاستهای مهم وزارت میراث فرهنگی دانست و گفت: موزه ها تمدن نیاکان ما و پیام صلح و فرهنگ و رسوم اجتماعی ما را به جهان نشان می دهد .