افتتاح و بهره برداری از دستگاه لانچر(پرتابه) در دورود

قاب خبر: سرپرست شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: دستگاه لانچر(پرتابه) با برد 100 تا 450 متر برای اولین بار در سطح شرکت های برق  کشور با موفقیت به بهره برداری رسید.

به گزارش قاب خبر: مهران امیری بیان کرد: پس از سیل ویرانگر سال ۹۸ در لرستان جهت برقرسانی به مناطق سیل زده، عبور سیم از عرض رودخانه های طغیان کرده(۲۵۰ متر) یک چالش بسیار اساسی بود.

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به این تجربه و تجربیات قبلی هنگام عبور کابل در این موارد علاوه بر  مشکلات و خطرات جانی برای نیروهای زحمت کش صنعت برق، زمان برقرسانی را نیز طولانی می نمود.

امیری افزود: نیاز به ساخت دستگاهی که بتواند در زمان های بحران  مشکلات فوق  را مرتفع  نماید بصورت عینی مشاهده شد.

وی گفت: خوشبختانه با تعاملی که بین دانشگاه آزاد وشرکت توزیع برق استان لرستان انجام گرفت پس از ۱۸ ماه کار علمی و تحقیقاتی در حوزه صنعت و دانشگاه، امروز و در اولین روز از هفته پدافند غیرعامل دستگاه لانچر(پرتابه) با برد ۱۰۰ تا ۴۵۰ متر با موفقیت به بهره برداری رسید.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق لرستان هزینه ساخت این دستگاه را ۲۶۰ میلیون تومان عنوان کرد.

وی گفت: این دستگاه  برای اولین بار است  که در سطح شرکت های توزیع برق کشور ساخته می شود و این شرکت آمادگی خود را در جهت همکاری با سایر شرکت های توزیع سطح کشور اعلام مینماید.

گودرزی، ضمن تقدیر از اقدام بعمل آمده ، این اقدام را اقدامی عملی در ارتباط صنعت ودانشگاه ارزیابی نمود و گفت: نیاز است این همکاری ها بیشتر شود تا بتوانیم هر روز شاهد پیشرفت و ساخت دستگاههای کاربردی به منظور تسهیل در خدمات رسانی به مردم استان باشیم.

شرفی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری به اهمیت پدافند غیرعامل و آمادگی دستگاههای اجرایی جهت مقابله با بحرانها اشاره و این پروژه را از نمونه های عملی جهت تسهیل در خدمات رسانی در مواقع بحران ارزیابی نمود.

سالاروند طراح وسازنده دستگاه پرتابه نیز با اشاره به مشخصات فنی پرتابه، تصریح کرد:  این پرتابه براساس مکانیزم پنوماتیک عمل نموده وطول پرتاب حداکثر ۴۵۰ متر میرسد که همراه با وزنه پرتابی ، سیم بکسل مناسب نیز پرتاب و ارتباط بین دوسمت رودخانه یا محل مورد نظر ایجاد می شود .