افتتاح مدرسه خیرساز در روستای ازنا مهلمک الیگودرز

قاب خبر: مدرسه ۶ کلاسه زنده یاد سیامک فرحبخشیان با مشارکت موسسه خیریه نیک گامان جمشید و دوستداران سیامک فرحبخشیان در روستای ازنا مهلمک شهرستان الیگودرز در سالروز تولد آن مرحوم افتتاح شد .

به گزارش قاب خبر: رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان ضمن خیر مقدم به خیرین و مدعوین ، اظهار داشت : ساخت مدارس بصورت پراکنده خیلی مطلوب نیست و بنظر می رسد که با ایجاد مدارس شبانه روزی در مناطق دور افتاده ، امر آموزش روند بهتری خواهد یافت .

رضوی افزود : حضور خیرین در سالهای اخیر ، همدوش و پایاپای با اعتبارات ملی توانسته است سهم بسزایی در توسعه و ایجاد عدالت آموزشی داشته باشد اما به رغم مجاهدتها و ایثار خیرین ، وجود مدارس تخریبی نیازمند عزم راسخ و تلاش شبانه روزی ماست تا با جلب نظر خیرین ، نارسایی های آموزشی در بحث سخت افزاری را به حداقل برسانیم .

معاونت اجرایی و نظارت نوسازی مدارس استان تصریح کرد : برای ساخت یک واحد آموزشی مناسب آنهم در مناطق محروم و دور افتاده ای مثل روستای مهلمک ازنا ، عوامل متعددی باید مشارکت کنند که رکین ترین آنها خیرین مدرسه ساز ، ناظرین سختکوش نوسازی مدارس و اهالی روستا هستند.

آقایی چگنی عنوان کرد:  باید به این نکته مهم توجه داشت ، که نگهداری مدرسه پس از افتتاح باید مد نظر دانش آموزان عزیز و معلمین فرهیخته باشد تا خدای ناکرده شاهد مستهلک شدن بنا در زمان کوتاهی نباشیم و این مدارس که با سختی زیادی احداث می گردند برای تحصیل چندین نسل دانش آموز ، سرپا و استاندارد باقی بمانند .

وی افزود : ساخت این واحد آموزشی با زیر بنای ۴۱۰ متر مربع و با سرمایه گزاری ۳۵ میلیارد ریال انجام گرفته است .

نماینده تشکل دوستدارن زنده یاد سیامک فرحبخشیان اظهار کرد : اهمیت به امر آموزش و تحصیل ، مسبب پیشرفت در همه زمینه ها خواهد شد و کم توجهی به این امر موجب عقب ماندگی و واپس ماندن خواهد گردید ، با توجه به اینکه مرحوم فرحبخشیان برای امر آموزش اهمیت فوق العاده ای قائل بود ، بنده از دانش آموزانی که در این مدرسه تحصیل می کنند خواهش می کنم برای شادی روح آن عزیز ، در یادگیری درسها تلاش مضاعف داشته باشند .

در پایان ضمن اهدا کیف و نوشت افزار به دانش آموزان با اهدای لوح سپاس از خیرین و عوامل اجرایی ساخت این واحد آموزشی قدر دانی شد .