افتتاح فاز اول طرح جهاد آبرسانی در قالب آبرسانی به ۲۱ روستا و شهر در الیگودرز

قاب خبر: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، گفت: طبق بررسی انجام شده در دولت سیزدهم، در وزارت نیرو حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ پروژه آبی نیمه تمام داریم.

به گزارش قاب خبر: محمد جوانبخت بیان کرد: برخی از این پروژه ها و طرح های آبی به دلایل مختلف و عمدتاً مشکلات اعتباری، متوقف و نیمه متوقف بوده اند که برخی از آنها را تحت عنوان پروژه های اولویت دار برنامه ریزی کردیم و در این میان، به پروژه های مربوط به استان لرستان، توجه ویژه شد.

وی با اشاره به وجود حدود ۱۰ سد در دست اجرا در لرستان، افزود: تامین مالی و اعتباری و پیشرفت این سدها را به عنوان پروژه های مهم وزارت نیرو، به صورت هفتگی پیگیری می کنیم و البته اولویت تامین آب شرب، محفوظ است اما به معنای آن نیست که تامین آب حوزه کشاورزی و صنعت، دور از نظر بماند.

جوانبخت ادامه داد: در زمانی که بسته پروژه های اولویت دار تدوین می شد، شرایط آب روستاها در راستای تحقق عدالت محوری، از دغدغه های اصلی وزارت نیرو بوده است.

وی گفت: در مرحله اول، ۱۰ هزار روستا مد نظر بوده است که مراحل تکمیلی ممکن است این عدد را تا ۲۰ هزار روستا هم ارتقا دهد که در طرح حاضر هم که جمعیت ۲۰ روستا و یک شهر از ۴ هزار نفر بیشتر است امیدواریم هدف مهم آب رسانی به روستا ها که می تواند یک اقدام ارزشی و توسعه عدالت محور باشد به نتیجه برسد.
معاون وزیر نیرو در خصوص مطالبات مردم ، نیز گفت: بهترین نتیجه سفر من، شنیدن سخنان مردم در اینجا بود و در وزارت نیرو هم، هیچ دغدغه ای جز حل مشکل مردم نداریم.