اعمال محدودیت ها و ممنوعیت های زیست محیطی برای ساماندهی سایت دریاچه گهر

جلسه ساماندهی دریاچه گهر در فصل گردشگری با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیر کل محیط زیست، معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست، مدیرکل دفتر فنی استانداری و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان برگزار شد.

به گزارش قاب خبر: مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: مسائل و مشکلات دریاچه گهر، نحوه حضور گردشگران جهت بازدید از دریاچه گهر در فصل گردشگری ،که هر ساله قبل از بیماری کرونا از تعطیلات ۱۵ خرداد شروع و تا پایان شهریور ادامه دارد، وضعیت زیرساختهای خدماتی و نیازهای اولیه گردشگران، راهکارهای مدیریتی کاهش خسارت محتمل به طبیعت و اجازه ورود به گردشگران بر اساس ظرفیت برد منطقه و تمامی جزییات فصل گردشگری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علی سالاروند افزود: مقرر شد با حضور کلیه اعضاء کارگروه گردشگری و خدمات سفر استان و فرمانداران شهرستانهای دورود و الیگودرز به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل و اقدامات لازم جهت خدمات رسانی مطلوب بارعایت محدودیت ها و ممنوعیت های زیست محیطی جهت ساماندهی مسیر و سایت دریاچه گهر صورت گیرد.

دریاچه گهر به‌ عنوان نگین اشترانکوه و زاگرس شناخته می‌شود. این دریاچه طبیعی بزرگترین دریاچه آب شیرین کشور محسوب می شود که در قلب منطقه حفاظت شده اشترانکوه واقع گردیده است و سالانه پذیرای بیش از ۳۰ هزار گردشگر از اقصی نقاط جهان می باشد.