اعلام آمادگی استانداری لرستان برای استحکام بخشی قلعه فلک الافلاک

استاندار لرستان شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی را یک ظرفیت اساسی عنوان کرد.

به گزارش قاب خبر: فرهاد زیویار تصریح کرد: استانداری لرستان با اعلام نظر مساعد برای جابجایی اعتبارات و هرگونه کمکی که در زمینه استحکام بخشی به این اثر گرانبهای تاریخی لازم باشد، اعلام آمادگی دارد.

وی افزود: با توجه به سفر ریاست محترم جمهور و مصوبه ای که برای این موضوع در نظر گرفته شده است آمادگی داریم که اقدامات لازم را انجام دهیم.

استاندار لرستان تصریح کرد: رسیدگی و بررسی روند توقیف اموال اشخاص و دارایی افراد حقیقی که به نوعی به امور مالیاتی و یا تامین اجتماعی بدهکاری دارند که مقرر شد بجای توقیف کل سرمایه و موجودی حساب توسط دستگاههای مربوطه از طریق بانکها، به مقدار بدهی مذکور از حساب آنان مسدود شود تا مشکلات مضاعفی برای آنان ایجاد نشود.

زیویار ادامه داد: حق بیمه قراردادهای مهندسان مشاور و پیمانکار و مشکلات ناشی از عدم پرداخت حق بیمه از سوی دستگاههای اجرایی است که پیشنهاداتی مطرح شد از جمله؛ حق بیمه‌ای که مربوط به صورت وضعیت پیمانکاران است از حق بیمه کارفرمایان که عدد درشت تری است تفکیک شده و در صورت وضعیت ها همان ۳/۶ درصد که توسط اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی پیشنهاد شد لحاظ شود تا در این زمینه دچار مسئله نشویم.

استاندار لرستان گفت: قوانین بالادستی که به ماده ۱۸۶ و ماده ۱۹۸ قانون مالیات های مستقیم مربوط می شود چون در اختیار شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان نبود، مقرر شد مکاتباتی با مراجع فرا دستی مثل وزارت اقتصاد و دارایی و کمیسیون امور اقتصادی مجلس انجام شود تا در بلند مدت نسبت به این موارد اصلاحاتی به عمل آید.