استفاده از ظرفیت کانونهای مساجد برای خدمات کتابخانه ای و نشر فرهنگ

فرماندار ازنا گفت: یکی از مولفه های توسعه یافتگی جوامع وجود کتابخانه در آن منطقه است و میزان سرانه مطالعه و‌اهمیت به مسأله کتاب است که برای رشد و شکوفایی جامعه یک نیاز و الزام است.

به گزارش قاب خبر: فاتحی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان با حضور مدیر کل کتابخانه عمومی استان ؛ بیان کرد: تدوین شاخص های کتابخانه ای در سطح شهرستان و بهره گیری مستمر از ظرفیت انجمن کتابخانه های عمومی، در پیشبرد اهداف فرهنگی و ترویج فرهنگ کتابخوانی تاثیر قابل توجهی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به توزیع عادلانه خدمات کتابخانه ها در سطح شهرستان برای جبران کمبود فضای کتابخانه ای می توان از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه‌های بسیج محلات برای خدمات کتابخانه ای و نشر فرهنگ مطالعه استفاده کرد.

فاتحی تصریح کرد: با توجه به سرانه جمعیتی و نیاز راه اندازی ساختمان شماره ۲ کتابخانه عمومی شهرستان لازم است رئیس اداره راه شهرسازی  مجدانه پیگیر ساخت و جذب اعتبارات برای تکمیل این پروژه باشند.

فاتحی افزود: نیاز است تعداد و عناوین کتاب در کتابخانه‌های شهرستان افزایش یابد تا هم منابع کتابخانه های عمومی غنی و به روز شود و هم پاسخگوی نیاز مراجعان باشیم.

فرماندار ازنا در پایان ضمن اشاره به ماده قانونی تاسیس کتابخانه خواستار همکاری شهرداریها در پرداخت به موقع نیم درصد سهم نهادکتابخانه ها شد.