استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه برای پیشبرد اهداف زیست محیطی

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: دستیابی به توسعه پایدار مستلزم توجه به مقوله محیط زیست به عنوان یکی از مولفه‌های توسعه پایدار است و هرگونه توسعه و پیشرفت بدون توجه به مباحث زیست محیطی در درازمدت به شکست می انجامد.

به گزارش قاب خبر: علی سالاروند در دیدار با سرپرست دانشگاه لرستان، اظهار کرد: باید از ظرفیت دانشگاهها و مراکز علمی جهت پیشبرد اهداف زیست محیطی استفاده مطلوب شود.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها می‌توانند با ارائه آموزش‌های مناسب آگاهی لازم برای تغییر نگرش و رفتار جهت حفاظت از محیط زیست در جامعه را فراهم نمایند.

سالاروند بیان کرد: رویکرد کاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان، گسترش همکاری‌های دوجانبه‌ی علمی و کاربردی با دانشگاه لرستان است.

وی با اشاره به لزوم اجرای برنامه مدیریت سبز در سطح دستگاههای اجرایی و مراکز علمی گفت: دانشگاه لرستان می‌تواند با استفاده از ابزار علمی که در اختیار دارد در بحث اجرایی مدیریت سبز و نیز در بحث آموزش دستگاه های اجرایی اقدامات مناسبی انجام دهد.

سرپرست دانشگاه لرستان گفت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی، ایجاد شهر پاک است؛ شهر پاک یعنی شهری که از هر نظر (مادی و معنوی) از جمله موضوعات زیست‌محیطی، یک شهر کاملاً پاک باشد. ما در مباحث مرتبط با محیط زیست و مدیریت سبز شهرها، باید به سوی نهادینه شدن مفهوم «شهر پاک» حرکت کنیم.

علی نظری ادامه داد: حفظ محیط زیست و مباحث مرتبط با مدیریت سبز، بخشی از توجه به نسل‌های آینده است و توجه به نسل‌های آینده از ارکان فرهنگ و تربیت اسلامی و برآمده از مفهوم «انفاق» است.

وی بیان کرد: نوع همکاری‌های مشترک دوجانبه باید از نوع اثرگذار، قابل اجرا و کاربردی در جهت منفعت استان باشد و از رویکردهای صرفاً انتزاعی، می‌بایست پرهیز کرد