ارسال ۴۴۳ اثر به جشنواره ملی سواد قلم

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: استقبال چشمگیر هنرمندان خوشنویس کشور از جشنواره ملی " سواد قلم " نوید بخش برگزاری یک رویداد موفق و ماندگار در عرصه خوشنویسی است.

به گزارش قاب خبر: احمد حسین فتایی اظهار کرد : ۴۴۳ اثر توسط هنرمندان خوشنویس  استانهای مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی ادامه داد: پس از مرحله نخست داوری، یکصد اثر در سه بخش جشنواره، شامل ۴۰ اثر در بخش نستعلیق سیاه مشق، ۴۰ اثر در بخش نستعلیق چلیپا، کتابت و ترکیبی و ۲۰ اثر در بخش نقاشی خط و گرایش های نوین به بخش نمایشگاهی جشنواره راه یافتند.

فتایی عنوان کرد: شهرستان کوهدشت در روزهای هفدهم و هجدهم اردیبهشت ماه جاری میزبان نخستین جشنواره ملی خوشنویسی ” سواد قلم ” و آیین بزرگداشت استاد برجسته خوشنویسی کشور ” غلامحسین امیرخانی ” خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: این استقبال چشمگیر در نوع خود یک رکورد محسوب می شود و جا دارد از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهدشت، اعضای فعال دبیرخانه و هنرمندان خوشنویس شهرستان که از انتهای سال گذشته و پس از رونمایی پوستر، تا این لحظه به صورت شبانه روزی تلاش کرده اند تا زمینه ساز برگزاری یک رویداد ماندگار در عرصه خوشنویسی کشور به میزبانی لرستان باشند، تقدیر و تشکر شود.

فتایی تصریح کرد: داوری جشنواره را اساتید برجسته و نامی خوشنویسی، غلامحسین امیرخانی، علی شیرازی، صداقت جباری و خلیل کویکی بر عهده دارند و قرار است در قالب این رویداد بزرگ ملی از جایگاه و نقش برجسته استاد امیرخانی در تعالی هنر خوشنویسی کشور، تجلیل و تقدیر شود.

وی گفت: پیگیری های لازم در حال انجام است تا در آیین اختتامیه جشنواره میزبان مقام عالی وزارت و معاونین وزارتخانه باشیم.