ارزآوری بیش از ۲۹ میلیون دلاری تعاونی های لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۲۹ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار انواع تولیدات تعاونی های استان طی سال گذشته صادر شده است.

به گزارش قاب خبر: سید فرهاد ناصری نیا در جلسه بررسی جشنواره تعاونگران برتر استان، تصریح کرد: این میزان ارزآوری توسط تعاونی های استان با صادرات محصولاتی چون فرش و گلیم، سنگ های تزئینی، زعفران، محصولان دامی و کشاورزی، داروهای گیاهی به حوزه خلیج فارس و دیگر کشورها محقق شده است.
وی  ادامه داد: شرکت های تعاونی با مشارکت و تجمیع سرمایه‌های خُرد مردم نقش مهمی در تحقق جهش تولید دارند.
ناصری نیا تصریح کرد: نوزدهمین جشنواره تعاونی های برتر همزمان با هفته تعاون برگزار و تعاونگران لرستانی می تواند تا ۲۶ خرداد ماه امسال در این جشنواره ثبت نام کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: توسعه و ترویج فرهنگ تعاون در جامعه، ارج نهادن به زحمات تلاشگران این عرصه، ارتقای جایگاه تعاون و مشارکت در رونق اقتصادی جامعه، ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان اعضای خانواده بزرگ تعاون کشور، تشویق و ترغیب فعالیت های تولیدی، توزیعی و خدماتی در مناطق مختلف و معرفی الگوهای عملی موفق تعاونی جهت بهره‌گیری سایر تعاونی‌ها از جمله اهداف این جشنواره است.
وی عنوان کرد: امکان ثبت نام شرکت های تعاونی در گرایش های مختلف اقتصادی در این جشنواره وجود دارد و تعاونگران می توانند برای ورود به این رقابت، اطلاعات کامل تعاونی خود و سایر مشخصات مربوط را در سامانه https://taavoni.mcls.gov.ir ثبت کنند.
ناصری نیا اظهار کرد:  تعاونی‌های استان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از چگونگی ثبت نام در این جشنواره به واحد آموزش، ترویج و تحقیقات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یا ادارات تابعه در شهرستان ها مراجعه کنند.