ارتقاء پوشش ضریب حفاظتی اراضی ملی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: احداث پاسگاه های حفاظتی در مناطق چم چیت دورود، شول آباد و زلقی الیگودرز، بسطام الشتر، طرهان کوهدشت و بخش ویسیان باعث می شود که ضریب حفاظتی در اراضی ملی افزایش یابد.

به گزارش قاب خبر: شیرزاد نجفی بیان کرد: حفاظت از عرصه های ملی استان وظیفه اصلی مجموعه منابع طبیعی است و برنامه ارتقاء پوشش حفاظتی اراضی ملی با هدف بالا بردن ضریب حفاظتی از عرصه های ملی به عنوان اولویت اصلی این اداره کل در سال ۱۴۰۱ است.

وی با اشاره به افزایش ضریب حفاظتی‌، ادامه داد: انجام ۱۰۰ درصدی کاداستر اراضی ملی و دولتی، شناسایی ۱۱۰ هزار هکتار ذخیره‌گاه جنگلی در سطح استان، ایجاد سامانه‌های الکترونیکی حریق، تخصیص اراضی ملی، معادن، بهره برداری از گیاهان دارویی، بهره برداری چوب آلات، سیستم مانیتورینگ، نصب دوربین های حفاظتی، راه اندازی سیستم بیسیم دیجیتال در آینده و راه اندازی پاسگاه های حفاظتی فوق، از جمله اقدامات حفاظتی هستند که بکار گرفته شده اند.

نجفی تصریح کرد: از ۳۳ بخش استان، ۱۸ پاسگاه حفاظتی فعال است که تلاش می شود تا پایان برنامه هفتم توسعه، در مابقی بخش های استان نیز پاسگاه حفاظتی احداث شود.