ارائه خدمات به خانواده های اوتیسم در دستور کار

مدیر کل بهزیستی لرستان اظهار کرد: اختلال طیف اوتیسم اصطلاحی است، که برای توصیف گروهی از اختلالات رشدی عصبی با مشکلات ارتباطی و تعامل اجتماعی بکار برده می شود.

به گزارش قاب خبر: همایون عمودی زاده تصریح کرد: اوتیسم در پسران بیشتر از دختران اتفاق می افتد و معمولا قبل از سه سالگی بروز پیدا می‌کند و برخی کودکان مبتلا به این بیماری تا قبل از شروع بیماری، رشد نرمالی دارند.

عمودی زاده تصریح کرد: اقدامات جدی در خصوص غربال‌گری، ارزیابی و تشخیص بهنگام اختلال تیف اوتیسم، تاسیس مراکز نگهداری و توانبخشی شبانه‌روزی استاندارد، تاسیس مراکز حرفه‌آموزی و آمادگی شغلی برای افراد با اختلال اتیسم، اقدامات لازم برای برخورداری والدین از بیمه های تکمیلی، حمایت و نظارت دقیق بر مراکز اوتیسم و سمن‌ها و موسسه های خیریه در دستور کار مدیران و مسئولین قرار گیرد.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته جهانی اگاهسازی اتیسم، گردهمایی خانواده اختلال اوتیسم vh در پارک زیبا کنار خرم آباد برگزار شد و خدماتی از قبیل توزیع بروشور و پمفلت های آموزشی، اجرای تست هیوا جهت غربالگری موارد مشکوک، ارجاع موارد مشکوک به مرکز اتیسم، انجام مشاورات لازم به شهروندان، معرفی طیف اتیسم و موارد موفق اتیسم شهرستان، اندازه گیری فشار خون مراجعه کنندگان توسط عوامل اجرایی هلال احمر ارائه شد.