اختصاص ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی قلعه فلک الافلاک

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان گفت: ۹۰ میلیارد تومان امسال برای خرید حریم، ساماندهی و تملک قلعه فلک‌الافلاک و ثبت جهانی دره خرم‌آباد تامین اعتبار شده است.

سمانه حسن پور در جلسه رفع موانع ثبت جهانی دره خرم‌آباد، تصریح کرد: در این راستا مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی قلعه فلک الافلاک و مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال نیز برای ثبت جهانی دره خرم آباد اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: این یک موقعیت و نقطه عطف در مسیر توسعه لرستان از بعد رونق صنعت گردشگری و مطرح شدن فرهنگی تاریخی در سطح جهان است و باید تمامی توان خود را برای به ثمر رساندن مجموعه تلاش‌هایی که طی سال های متمادی برای ثبت جهانی این دره انجام شده است، به کار گیریم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اظهار کرد: ۱۵ روز فرصت داریم به ساماندهی دفع آب‌های سطحی روستای پشته جزایری و آسفالت مسیر دسترسی و بهسازی روستای قلعه‌سنگی بپردازیم و تمامی دستگاه‌هایی که مرتبط با این قضیه هستند باید تمام توان خود را در این خصوص بکار گیرند.

حسن پور گفت: همچنین تملک سه باب مغازه واقع در حریم قلعه و تخریب آنها نیز باید در اسرع وقت صورت گیرد که راه حل آن مذاکره میراث فرهنگی و گردشگری با مالکان و بستن قرارداد با آن ها است.