اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان برای تامین معیشت هنرمندان به صندوق اعتباری هنر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۵ هزار میلیارد تومان برای تامین معیشت هنرمندان به صندوق اعتباری هنر تخصیص دادیم که در این راستا کمک های بلاعوض به هنرمندان عضو این صندوق شد.

به گزارش قاب خبر: محمد مهدی اسماعیلی عنوان کرد: سال ۱۴۰۱ کشور وارد فتنه فرهنگی شد و تلاش همه اربابان زر و زور و تزویر بر این بود که حکمرانی دینی را در تقابل با فعالیت‌های فرهنگی و هنری قرار دهند.

وی ادامه داد: در آن دوران با برگزاری جشنواره های فجر به عادی سازی شرایط پرداختیم و توانستیم از عادی سازی به بهترین و پررونق‌ترین دوره فرهنگ و هنر در کشور برسیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اظهار کرد: بودجه ۱۲۰۰ میلیاردی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی را امسال با مدیریت همکاران در سازمان برنامه و بودجه به بیش از ۲۰ هزار میلیارد افزایش دادیم.

وی گفت: شهید رییسی در ۳۰ برنامه فرهنگی و هنری در زمان ریاست جمهوری شرکت کرد و هیچ برنامه مهم فرهنگی و هنری نبود که من ایشان را دعوت کنم و آقای رییس جمهور با علاقه در آن برنامه شرکت نکند.

اسماعیلی اظهار کرد: هنرمندانی که سال‌ها در این کشور اجازه فعالیت نداشتند با نگاه انشراحی رئیس جمهور عزیز وارد فعالیت شدند.

وی ادامه داد: صدهزار هنرجو را در مناطق محروم آموزش دادیم. و با زیر ساخت‌ های فرهنگی و راه‌اندازی فناوری‌های نوین امکان بهره‌مندی همه مردم را محصولات فرهنگی فراهم کردیم.