اختصاص بیش از ۸۸ میلیارد تومان از محل موضوع تبصره ۱۸ بودجه به لرستان

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت : 88 میلیارد 200 میلیون تومان از محل موضوع تبصره 18 بودجه در سالجاری، به استان اختصاص یافت.

به گزارش قاب خبر: علی جهانی ادامه داد: برنامه حمایت از تولید و اشتغال گسترده و مولد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع دستورالعمل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ اجرایی شد.

وی اظهار کرد: با پیگیریهای صورت گرفته از طریق دو بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید استان ۸۸ میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان به استان ابلاغ و تخصیص یافته که کمیته مرتبط و تخصصی در استان تشکیل و در سه حوزه سلامت ، ورزش و فرهنگ و ارشاد طرحهای مرتبط با همکاری دستگاههای مربوطه در حال شناسایی و بررسی هستند .

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان به سهم هر بخش از این اعتبارات اشاره کرد و گفت : از این اعتبارات ابلاغی ۳۰ میلیارد تومان در بخش فعالیتهای خدماتی مبتنی بر زنجیره ارزش در ۲۲ رسته اولویت دار اختصاص یافته است .

وی تصریح کرد: همچنین ۲۵ درصد از این اعتبارات استانی به شرکتهای تعاونی اختصاص دارد که باید با همکاری دستگاههای اجرایی حوزه های مختلف اقتصادی استان در این راستا هزینه شود .

جهانی با اشاره به توسعه مشاغل خانگی در استان، ادامه داد : مقرر شده تا بنیاد برکت نسبت به شناسایی و معرفی طرحهای مشاغل خانگی به کمیته فنی اقدام نماید که در این استان نیز ۱۷ میلیارد تومان در این حوزه هزینه خواهد شد .

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: متقاضی دریافت تسهیلات از منابع پیش بینی شده ، می­بایست حداقل ۲۰ درصد از میزان سرمایه گذاری طرح پیشنهادی را تامین نماید.

وی عنوان کرد: میزان تسهیلات برای کسب و کارهای خرد و خانگی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و برای سایر طرح­ها تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان به ازای هر شغل جدید تعهد شده قابل پرداخت بوده و مابقی سرمایه مورد نیاز طرح(به استثنای سرمایه در گردش) می­بایست به­ عنوان سهم آورده توسط خود متقاضی تامین اعتبار شود.

وی در پایان به شناسایی ۴۵ طرح در این حوزه ها با همکاری دستگاههای اجرایی اشاره کرد و گفت : این طرحهای اقتصادی با مبلغ ۳۳ میلیارد تومان شناسایی و در کمیته فنی این اداره کل در حال بررسی هستند که پس از بررسی های لازم و تایید برای دریافت این تسهیلات به بانکهای عامل معرفی می شوند .