اختصاص۴۰ میلیارد ریال اعتبار نقد برای تکمیل کتابخانه های شهرستان های دورود و سلسله

قاب خبر: مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان در جریان بازید از پروژه ساخت کتابخانه درجه یک دورود از اختصاص 40 میلیارد ریال اعتبار نقد برای تکمیل کتابخانه های شهرستان های دورود و سلسله از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان خبر داد.

به گزارش قاب خبر: سجاد راستخانه بیان کرد:  کلنگ ساخت کتابخانه عمومی درجه یک شهرستان دورود در سال ۱۳۸۵ به زمین زده شده و در حال حاضر ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبارات مالی را دلیل عدم تکمیل این پروژه دانست و افزود: نهاد کتابخانه های عمومی در همه پروژه های ساخت کتابخانه عمومی در سطح استان تنها دستگاه بهره بردار بوده و پس تکمیل ساختمان از سوی مجری، وظیفه این نهاد در راستای تجهیز و راه اندازی کتابخانه آغاز شده و در این خصوص از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.
راستخانه تصریح کرد: برخی از پروژه ها با توجه به شرایط مختلفی که دارند از جمله میزان پیشرفت فیزیکی، دارای اولویت خاصی بوده که پس از پیگیری لازم و مساعدت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در این مرحله جهت تسریع در تکمیل کتابخانه درجه یک شهرستان دورود ۲۰ میلیارد ریال و برای کتابخانه شماره دو شهرستان سلسله نیز ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به صورت نقد از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان در نظر و به دستگاه مجری ابلاغ گردیده است.
وی اظهار کرد:  پس از گفتگو با پیمانکار پروژه کتابخانه درجه یک شهرستان دورود مقرر گردید پیمانکار مذکور پس از دریافت اعتبار در نظر گرفته شده از پشتوانه مالی خود بهره برده تا این پروژه در آینده نزدیک به بهبره برداری برسد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان در خصوص پروژه ساخت کتابخانه شماره دو شهرستان سلسله نیز گفت: در چند روز گذشته از عملیات ساخت کتابخانه شماره دو شهرستان سلسله بازدید و از نزدیک با مجری و پیمانکار آن گفتگو و بر موارد لازم تاکید شده است.
مسئول اعتبارات فصل فرهنگ سازمان مدیریت استان نیز گفت: کتابخانه های عمومی یک مرجع فرهنگی بوده که با قرار دادن افکار، عقاید و حاصل اندیشه های خلاق در کنار یکدیگر وسیله‌ای برای ایجاد علاقه به مطالعه و تحقیق برای افراد جامعه پدید می آورد.
محسن سپهوند با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بحث تامین اعتبار جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام  استان که از درصد پیشرفت فیزیکی بالای برخوردار هستند را در دستور کار خود قرار داده، افزود: پروژه های متعدد ساخت کتابخانه  عمومی در شهرستان های مختلف استان وجود داشته که با توجه به اهمیت موضوع از همه ابزارهای مختلف به منظور تسریع در تکمیل این پروژه ها بهره خواهیم برد.