احیای مسیر گردشگری آبشار نوژیان در دستور کار

قاب خبر:  استاندار لرستان در بازدید از پروژه‌های در دست اقدام حوزه ریلی اداره کل راه‌آهن استان، گفت: گردشگری روستایی زمینه‌ای برای پویایی اقتصاد در روستاها است و لرستان نیز یکی از استان‌های بهره مند از این ظرفیت است.

به گزارش قاب خبر: فرهاد زیویار بیان کرد: بافت زندگی عشایری و گردشگری روستایی علاقه‌مندان بسیاری را به خود جذب می‌کند، آسفالت ۲۰ کیلومتر از جاده خرم‌آباد به آبشار نوژیان در دستور کار قرار گرفته است و انجام این پروژه خرم‌آباد را به ایستگاه کشور متصل می‌کند و موجب احیای این مسیر گردشگری خواهد شد.

وی ادامه داد: در این مسیر، جاذبه‌های گردشگری تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیاری همچون منطقه چوبتراش، روستای قلعه‌گل، آبشار نوژیان و آبشار وارک وجود دارد و جز یکی از محورهای گردشگری درجه یک استان محسوب خواهد شد.

زیویار اظهار کرد: مطالعات لازم در زمینه استفاده از ظرفیت چشمه آب گرم روستاهای کشور صورت گرفته است، اقدامات لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این راستا انجام می شود.

در این بازدید، استاندار لرستان از مراکز بارگیری و تخلیه بار، طول خطوط ریلی، تاسیسات و ایستگاه و ابنیه راه آهن استان و نیز از قطار محلی ریل‌باس و نحوه خدمت‌رسانی به مسافران بازدید به عمل آورد.

معاونان امور عمرانی و منابع توسعه و مدیریت استانداری لرستان، فرماندار خرم‌آباد، مدیران کل بازرسی و سیاسی استانداری، مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، راه‌آهن استان و رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در این بازدید استاندار لرستان را همراهی کردند.