اجرای ۳۱۸ هزار آزمون کلرسنجی از منابع آب شهری و روستایی لرستان

قاب خبر:  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: ۳۱۸ هزار و ۳۶۵ آزمون کلرسنجی از ابتدای امسال تاکنون از منابع آب شهری و روستایی لرستان انجام شده است.

به گزارش قاب خبر: یاسر اکبریان تصریح کرد: همچنین هفت هزار و ۸۶۲ مورد آزمون باکتریولوژی، ۳۹۸ هزار و ۴۳۴ مورد آزمون کدورت سنجی، ۶ هزار و ۲۷۰ آزمون HPC و ۴۲۰ آزمون فیزیکی شیمیایی و فلزات سنگین از منابع، مخازن و شبکه توزیع آب استان انجام شده است.

وی افزود: کلیه آزمون ها دارای مطلوبیت و در محدوده استاندارد هستند و نتایج در سامانه مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی (LIMS) ثبت می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: این شرکت دارای ۱۹ آزمایشگاه پایش کیفیت آب و فاضلاب در سطح استان است و کلیه تجهیزات این آزمایشگاه ها در تواترهای زمانی تعیین شده کالیبره و به روز می شوند واین شرکتبه تازگی موفق به اخذ گواهینامه استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ در بخش باکتریولوژی، فیزیکی و شیمیایی شده است.

اکبریان با تاکید بر اینکه اخذ استاندارد ۱۷۰۲۵ در سایر آزمایشگاه های استان در دست اقدام است، تاکید کرد: نمونه برداری از منابع، مخازن و شبکه توزیع آب به صورت مستمر توسط افراد نمونه بردار انجام و در آزمایشگاه های سطح استان مورد آزمایش قرار داده می شوند و شرکت و دانشگاه علوم پزشکی لرستان برنامه گشت بهداشتی مشترک را به منظور اطمینان از ایمنی آب شرب شهروندان و مطلوبیت پارامترهای کیفی آب انجام می دهند.