اجرای ۲۲ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در لرستان

قاب خبر:  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان از اجرای ۲۲ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در این استان خبر داد.

به گزارش قاب خبر: یاسر اکبریان تصریح کرد: با تلاش‌های جهادی و شبانه‌روزی همکاران در حال حاضر نزدیک به ۴۵ پروژه فعال در بخش فاضلاب در حال اجرا هستند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین این پروژه‌ها شامل عملیات اجرایی ساخت پنج تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای ازنا، کوهدشت، الشتر، نورآباد و دورود با پیشرفت ساختمانی بیش از ۶۰ درصد است.

اکبریان عنوان کرد: این پروژه‌ها در دو سال اول دولت سیزدهم نزدیک به ۲۰ درصد پیشرفت داشته است و تلاش می‌کنیم با حمایت استاندار و سایر مسئولان استانی و کشوری از طریق ماده ۵۶ و مشارکت بانک‌های عامل این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم که خوشبختانه تصفیه‌خانه کوهدشت از این تسهیلات استفاده کرده و مابقی هم در دستور کار هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان همچنین به سایر پروژه‌های فعال در بخش فاضلاب در استان اشاره کرد و گفت: پروژه‌هایی مانند اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب، احداث ایستگاه پمپ‌زنی فاضلاب، بحث انتقال فاضلاب از داخل شهر دورود به خارج از شهر و سایر موارد در حال انجام است.

اکبریان، ادامه داد: در پنج ماه نخست سال جاری حدود ۲۲ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در سطح استان اجرا شده است.

وی میزان اعتبارات این پروژه‌ها را در حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد با حمایت‌های مدیریت ارشد استان و مسئولان وزارت نیرو و شرکت مهندسی آبفا کشور از طریق همه ابزارهای قانونی و مالی بخش زیادی از این پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.