اجرای برنامه های آموزشی زیست محیطی ویژه مسافرین نوروزی

قاب خبر: رئیس اداره آموزش و مشارکتهای مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان از اجرای برنامه های آموزشی زیست محیطی ویژه مسافرین نوروزی سال ١۴٠٢ در مناطق گردشگری تفریحی لرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: فرهاد ذوالفقاری مهر گفت: بمناسبت فرا رسیدن سال نو و ورود گردشگران و مسافرین نوروزی سال ١۴٠٢ به استان و همچنین در راستای مصوبات جلسه (ستاد روز انس با طبیعت)، طرح آموزش مبانی محیط زیست در بین گردشگران و مسافرین در استان لرستان اجرا شد.

وی افزود: در این طرح آموزشی که توسط کارشناسان اداره آموزش و مشارکتهای مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان برگزار شد، با حضور در بوستانها، و مناطق گردشگری سطح شهرها و عرصه های طبیعی استان در خصوص مطالبی در جمله مدیریت و تفکیک پسماند، تنوع زیستی، شکار و صید و آشنایی با انواع آلودگی های محیط زیستی و راهکارهای حفاظت از محیط زیست به صورت حضوری و چهره به چهره برای گردشگران عنوان شد.

ذوالفقاری مهر تصریح کرد: علاوه بر توزیع محتواهای آموزشی نظیر بروشور،کتابچه های زیست محیطی، تراکت و… در بین گردشگران، پخش کلیپ وتیزهای آموزشی از طریق رسانه های دیداری، شنیداری وفضای مجازی صورت گرفت.

وی ادامه داد: تاثیرات گردشگری بر محیط زیست در سال‌های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است. با افزایش و توسعه گردشگری پایدار و افزایش تعداد طرح‌های ابتکاری برای ایجاد سفرهای دوستدار طبیعت، گردشگران صنعت گردشگری روز‌به‌روز بیش از قبل اهمیت مدیریت زیست محیطی را در صنعت گردشگری می‌شناسند.