اجرایی شدن مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه گاز لرستان/ ایجاد ۱۹۰ هزار متر مکعب زیرساخت گاز

مدیرعامل شرکت گاز لرستان اظهار کرد: مصوبات سفر ریاست جمهوری به لرستان در حوزه گاز اجرایی شده اند و در هفته دولت با گازرسانی به 5 شهرک صنعتی، 190 هزار متر مکعب زیرساخت گاز دراستان ایجاد شده است.

به گزارش اختصاصی قاب خبر: مدیر عامل شرکت گاز لرستان گفت: در سفر ریاست جمهور به استان ۵ مصوبه برای شرکت گاز به تصویب رسید که در این راستا مصوبات اجرایی و یا در حال انجام هستند.

کرم گودرزی در مراسم تجلیل از خبرنگاران، بیان کرد: یکی از مصوبات مهم یازدهمین سفر استانی ریاست جمهوری به لرستان، گازرسانی به ۱۱۳ روستا بود که با تلاش همکاران گازرسانی به ۱۲۲ روستا صورت گرفت.

وی ادامه داد: گازرسانی به شول آباد الیگودرز نیز یکی دیگر از مصوبات بود که با پیمانکار جدید قراردادی منعقد شده است و تجهیز کارگاه صورت گرفته است.

گودرزی تصریح کرد: گازرسانی به محور بزنوید الیگودرز نیز یکی دیگر از مصوبات بود که در این راستا کار گازرسانی به ۱۲ روستا در فاز اول عملیاتی شده است و برای مابقی نیز پیمانکار انتخاب و در هفته دولت کلنگ زنی می شود و عملیات اجرایی آغاز می گردد.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: در راستای سفر ریاست جمهوری ، تفاهم نامه ای فی مابین شرکت گاز لرستان، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی استان به امضا رسید و مقرر شد بیش از ۸۰۰ خانه متعلق به مددجویان این دو نهاد حمایتی در سراسر استان در سالجاری و در سقف بودجه تعهد شده گازکشی شود.

وی ادامه داد: آخرین مصوبه گازرسانی به آهک هیدراته پلدختر بود که با پیگیری های صورت گرفته ؛ سهم مصوبات سفر ریاست جمهوری تخصیص پیدا کرد و به موجب ان قراردادی فی مابین شرکت گاز استان و اهک هیدراته منعقد شد تا کار گازرسانی انجام شود.

گودرزی در بخش دیگری از صحبت هایش به میزان طلب شرکت گاز استان از مشترکین اشاره کرد و افزود: این شرکت ۳۰۸ میلیارد تومان از مشترکین خانگی، صنعتی، تجاری و کشاورزی طلب دارد.

وی ادامه داد: عمده مطالبات به حوزه صنعت مربوط می شود و به دلیل مباحث تولید، اشتغال، کارآفرینی و.. با صنایع مدارا می کنیم.
مدیرعامل شرکت گاز لرستان تصریح کرد: ضریب نفوذ گازرسانی شهری و روستایی ۹۸/۵درصد است و با توجه به همین میزان ضریب نفوذ، لرستان یکی از استانهای سبز در کشور است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان اظهار کرد: بیشترین مصرف گاز در لرستان با ۶۱ درصد در بخش خانگی است و ۳۹ درصد مصرف گاز در حوزه صنعت است و این در حالی است که با راه اندازی نیروگاه خرم آباد، استفاده از گاز در بخش صنعت در لرستان افزایش یافته است.

گودرزی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به پروژه های این شرکت در هفته دولت؛ عنوان کرد: ۱۲۷ طرح گازرسانی روستایی و شهرک های صنعتی، همزمان با هفته دولت در این استان بهره برداری می شود.

وی ادامه داد: در این راستا طرح گازرسانی به پنج شهرک صنعتی اشترینان، چمن سلطان الیگودرز، سراب غضنفر نورآباد، زانوگه کوهدشت و شهرک صنعتی دورود ۲ بهره برداری خواهد شد تا به مناسبت گرامیداشت هفته دولت سال ۱۴۰۱، پرونده گازرسانی به شهرک های صنعتی استان بسته شود.

گودرزی اظهار کرد: با گازرسانی به این تعداد شهرک صنعتی، ۱۹۰ هزار متر مکعب ظرفیت و زیرساخت گازرسانی ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: علاوه بر این طرح های گازرسانی به ۶۱ روستا و ۶۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان نیز تکمیل شده است و همزمان با هفته دولت افتتاح می شوند.

وی تصریح کرد: برای بهره برداری از این طرح ها، ۱۳۴ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.