اتمام فاز اول نیروگاه پنل های خورشیدی جهاد کشاورزی

قاب خبر: معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی گفت: نصب پنل های خورشیدی گامی مهم در استفاده از انرژی های تجدید پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: سیدرضا نجفی زاده بیان کرد: حسب دستور و تاکید ریاست سازمان و در راستای برنامه های پدافند غیر عامل و مدیریت سبز و استفاده از انرژی های تجدید پذیر،  عملیات تکمیل و تجهیز نهایی فاز اول نیروگاه پنل های خورشیدی سازمان به اتمام رسید.

وی ادامه داد: این فاز به میزان حجم تولید ۴۰ کیلو وات برق  از محل اعتبارات پدافند غیر عامل سال گذشته، با اعتباری بالغ بر  یک هزار و ۵۳۰ میلیون ریال به اتمام رسید.

نجفی زاده تصریح کرد:  تعداد پنل های نیروگاه در فاز اول بالغ بر ۶۰ عدد پنل ۶۳۰وات در ابعاد پنل ها ۱/۳۰*۲/۳۵ باراندمان ۹۵درصد هستند.

وی اظهار کرد: این پنل ها بصورت on garid به شبکه وصل بوده و دو عدد اینورتر ۲۰کیلووات مجزا به شبکه وصل هستند، که در مجموع۴۰کیلووات برق تولید می کنند.

نجفی زاده عنوان کرد: عمر مفید این پنل ها ۲۰سال بوده و دارای دوره تضمین دو سال گارانتی هستند که از ساعت ۱۰ صبح تا ۲بعدازظهر، ۴۰ کیلووات برق به سازمان تزریق می کند که بعد از ساعت ۱۴ نحوه تولید انرژی برق بستگی به وضعیت هوا، ابرناکی آسمان و میزان و شدت تابش نور خورشید دارد.