ابلاغ آیین نامه مشارکت در ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی به استان ها 

مهرداد بذرپاش در نشست تخصصی نهضت ملی مسکن گفت: امروز در خصوص تصمیمات اتخاذ شده و عملکردها در بخش های مختلف مسکن و ظرفیت‌هایی که در حوزه آماده سازی و کمک به پروژه نهضت ملی وزارت راه و شهرسازی را یاری می کند، بحث و تبادل نظر شد که کلیه پروژه ها در چندبخش مرور می‌شود.

به گزارش قاب خبر: وی بیان کرد: از طریق روش‌های مختلف تهاتر زمین سعی شد خلأها پوشش داده شود.همچنین تلاش می‌شود تعهدات مسکن مهر تعیین تکلیف شوند که در این راستا از تکمیل ۱۰۵ هزار واحد مسکونی عبور کردیم و سعی می‌شود آنان که درصد پیشرفت بالاتر دارند، هرچه سریع‌تر انجام شوند.

بذرپاش با اشاره به پیگیری مصوبات شورای عالی مسکن و تعاملات مربوط به حوزه راه و شهرسازی درباره‌ی زمین‌های مناطق آزاد مثل جزایر کیش و قشم گفت: مناطق آزاد قوانین خاص دارند اما قانون مادر،قانون جهش تولید مسکن است که همه جا جاری و ساری است.

وی با بیان ساخت شهرک ها و روستاهایی که در حریم شهرها هستند، تصریح کرد:تا پایان سال ۵۰۰ هزار قطعه زمین در روستاهای سراسر کشور تدارک می بینیم و این خط تلاش جدید ماست.

بذرپاش در خصوص تأمین مصالح ساختمانی و قیمت زمین توضیح داد: در پروژه‌های نهضت ملی مسکن، قیمت زمین تقریبا صفر شده است و هزینه ساخت مربوط به مصالح است که رییس جمهور نیز در این حوزه کاهش قیمت تمام شده را خواستار شدند.

وی تکمیل کرد: فولاد و سیمان بخش اعظم مصالح را تشکیل می دهند و هرروز تأخیر برای خروج این دو از بورس مایه خسران است و این موضوع کارشناسی شده است.