آموزش مدیریت مصرف برق در مدارس لرستان

اختصاصی قاب خبر: مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: آموزش مدیریت مصرف برق در مدارس استان با هدف نهادینه سازی مصرف بهینه انرژی اجرا می شود.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری قاب خبر: مهران امیری بیان کرد: اجرای این برنامه ها در مدارس ابتدایی با هدف برگزاری برنامه های شاد و مفرح در قالب آموزش مفاهیم اولیه مدیریت مصرف بهینه انرژی برای دانش آموزان مقطع ابتدایی میباشد ،که توسط عمو نوری و عروسکی با نام بچه برقی که نماد جدیدی برای مصرف بهینه برق میباشد در استان لرستان اجرا می شود.

امیری اظهار کرد: در این برنامه ها، مفاهیم برق و الکتریسیته، نحوه تولید برق، ساعات اوج و کم باری مصرف، چگونگی انتقال و توزیع برق ، میزان مصرف لوازم الکتریکی، انواع انرژی های تجدیدپذیر و روشهای صرفه جویی مصرف برق در وسایل الکتریکی و راهکارهای کاهش مصرف برق در منازل به زبانی ساده و شیوا همراه با توزیع دفتر نقاشی برای کودکان تشریح می شود.

وی عنوان کرد: ارتقا و رشد آگاهی کودکان ودانش آموزان به عنوان آینده سازان این کشور نسبت به ایجاد حساسیت مصرف صحیح برق و استفاده مناسب از لوازم برقی ضروری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان تصریح کرد: در هر مدرسه ۱۰ دانش آموز بعنوان مبصر برق انتخاب می شود و از طرف شرکت توزیع نیروی برق استان، حکمی برای او صادر می شود و به هر مبصر برق، یک کلاه ایمنی نیز اهدا می شود.

وی افزود: اجرای این برنامه ها در مدارس ابتدایی با هدف برگزاری برنامه های شاد و مفرح در قالب آموزش مفاهیم اولیه مدیریت مصرف بهینه انرژی برای دانش آموزان مقطع ابتدایی میباشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان ادامه داد: این برنامه توسط عمو نوری و عروسکی با نام بچه برقی که نماد جدیدی برای مصرف بهینه برق میباشد در استان اجرا میگردد.

امیری تصریح کرد: در کنار اجرای این کار فرهنگی، پرچم کشور ایران با آرم شرکت توزیع نیروی برق استان و دفتر نقاشی به تمامی دانش آموزان اهدا می شود.

وی گفت:در طی اجرای این دوره آموزشی ، دانش آموزان نکات مؤثر در زمینه مدیریت مصرف برق را در قالب برنامه‌های متنوع و شاد شامل شعر، سرود و گروه‌های نمایشی کودک و نوجوان فرا می گیرند.