آماده باش ۶۴ پایگاه امدادی و تیم عملیاتی برای پیشگیری از حوادث

قاب خبر: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: ۲۴ پایگاه امدادی و ۴۰ تیم‌ عملیاتی این جمعیت برای پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی در خصوص جاری شدن سیل به حالت آماده باش قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: محمد قدمی به تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی این جمعیت برای پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی سیلاب در سطح استان اشاره کرد و افزود: جلسه فرماندهی عملیات اضطراری بین معاونان و کارکنان هلال‌احمر لرستان برگزار شد.

وی ادامه داد: تجهیزات و اقلام اساسی مورد نیاز در انبارهای شعب این جمعیت در سطح استان تقویت شده اند.

قدمی اظهار کرد: برای شهرستان‌هایی که انبار امدادی نداشتند و احتمال شدت بارندگی در آنها نیز شدید بود، خودروهای سیار به عنوان انبار امدادی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به آماده‌باش ۲۴ پایگاه امدادی در سطح استان، افزود: شهرستان‌هایی که شدت بارندگی در آنها پایین است به عنوان معین شهرستان‌های پربارش انتخاب شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان با اعلام هشدار به ساکنان حاشیه رودخانه‌های استان، گفت: با توجه به احتمال وقوع سیلاب، به ساکنان حاشیه رودخانه‌ها، به ویژه اهالی پلدختر اعلام هشدار شده است.

وی تصریح کرد: نقاطی نیز برای دپوی اقلام امدادی در صورت بروز حادثه تعیین شده تا امدادرسانی به مناطق مختلف پربارش در اسرع وقت انجام شود.