آغاز طرح پرچمداری آموزش محیط زیستی عشایر در مناطق حفاظت شده و زیستگاه های حساس

قاب خبر: طرح پرچمداری آموزش محیط زیستی عشایر در مناطق حفاظت شده و زیستگاه های حساس لرستان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: به منظور نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی در بین عشایر مناطق تحت مدیریت استان، طرح پرچمداری آموزش محیط زیستی عشایر، با حضور اساتید دانشگاه لرستان در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد آغاز شد.

در این کارگاه توسط دکتر مرتضی قبادی عضو هیئت علمی گروه محیط زیست دانشگاه لرستان، در خصوص اهمیت و ضرورت حفاظت محیط زیست، راهکارهای کاهش تعارضات و تهدیدات، شناخت گونه های غالب حیات وحش در منطقه، باید ها و نبایدها در مواجهه با گونه های حیات وحش آموزش های لازم به عشایر این منطقه داده شد.

هدف از برگزاری این کارگاه ها پیشگیری از شکار غیر مجاز و حفاظت از گونه های زیستی و پوشش های گیاهی مناطق و زیستگاه های حساس و توانمندسازی جوامع عشایری و شکل گیری خوشه های تولید سازگار با محیط زیست است تا ضمن حفاظت از محیط زیست، معیشت و نیاز عشایر از طبیعت توسط خود عشایر تأمین شود.

با نظر سنجی و بحث گروهی با حضور رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست لرستان، مسئول منطقه حفاظت شده سفید کوه و جمعی از محیط بانان، نقاط تعارضات عشایر در سطح مناطق، همچنین مهمترین چالش ها و تعارضات محیط زیستی مربوط به عشایر در مناطق هدف شناسایی شد.