آغاز طرح نه به پلاستیک/ توزیع ۱۰ هزار کیسه پارچه ای در بروجرد

قاب خبر: مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت؛ با توجه به تاکیدات مقام عالی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، نهضت کاهش پلاستیک و طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستيکی در سطح استان در دستور کار قرار گرفته است و شهرستان بروجرد آغازگر این طرح مهم در سطح استان شده است.
به گزارش قاب خبر: علی سالاروند تصریح کرد: ۱۰ هزار کیسه‌ پارچه‌ای حمل نان به جای کیسه‌ های پلاستیکی که برای طبیعت و محیط زیست مضر هستند، در سطح شهرستان بروجرد
سالاروند بیان کرد: کیسه‌های پلاستیکی خطرات زیادی برای سلامت جامعه و محیط زیست و طبیعت دارند و حتی در صورت تجزیه که عموما در برخی از موارد بیش از یک هزار سال به طول می‌انجامد، باعث آلودگی خاک و آب و در بلند مدت ایجاد بسیاری از بیماری‌ها خواهند شد.
وی ادامه داد: لذا کاهش و حتی حذف کیسه‌های پلاستیکی و جایگزینی آن‌ها با کیسه‌های پارچه‌ای که دوام بیشتری دارند و برای سلامت جامعه و محیط زیست هم خطری خاصی ندارد، باید انجام شود.
سالاروند در پایان از همه مردم و دوستداران طبیعت و محیط زیست خواست در اجرای این طرح با اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان همکاری و همراهی نمایند و خواستار حمایت عموم در راستای مسئولیت اجتماعی و اصل ۵۰ قانون اساسی شد.