آبخیزداری، سازنده‌ترین راهکار مقابله با خشکسالی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها در امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی یک ضرورت است.

به گزارش قاب خبر: شیرزاد نجفی تصریح کرد: آبخیزداری سازنده‌ترین راهکار مقابله با خشکسالی است.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های آبخیزداری و هدایت آب‌های سطحی علاوه بر کاهش خسارات ناشی از سیلاب‌های فصلی در تقویت منابع آبی و بهبود تولیدات کشاورزی و رونق کسب و کار نقش موثری دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان عنوان کرد: طرح‌های منابع طبیعی زیر ساختی است و اعتبارات خوبی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری شهرستان تخصیص داده شده و طی سه سال گذشته به اندازه ۳۰ سال در اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در کل استان کار صورت گرفته است.

وی اهمیت طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در حفظ آب و خاک را مهم برشمرد و بیان کرد: جانمایی پاسگاه حفاظتی چم چیت، جانمایی پروژه های آبخیزداری، بحث واگذاری و احاله مدیریت پارک جنگلی از جمله مواردی است که در شهرستان دورود باید بیشتر مورد توجه واقع شود.

گودرزیان، فرماندار دورود با اشاره به ظرفیت‌های خوب شهرستان در زمینه‌های منابع طبیعی و گردشگری و اجرای طرح‌های جنگلکاری، گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری تاثیر بسزائی در حفظ منابع آبی دارد و پایداری خاک و آب هر دو وابسته به اجرای عملیات آبخیزداری است.