کشف یک کارگاه غیر مجاز تاکسیدرمی در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد

در بازرسی از منزل یک شکارچی متخلف و سابقه‌دار یک تخته پوست پلنگ دباغی شده به همراه سه سر شاخ بز کوهی و یک قبضه سلاح ساچمه زنی کشف و ضبط شد.

به گزارش قاب خبر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت؛ بنابر گزارش واصله مبنی بر وجود آثار و ادوات و سلاح‌های غیر مجاز در منزل یک متخلف سابقه‌دار بلافاصله با دستور مقام قضایی و با همکاری قابل تقدیر نیروی انتظامی شهرستان خرم آباد از منزل و مخفیگاه شخص متخلف بازرسی به عمل آمد .

علی سالاروند اظهار کرد: در بازرسی از منزل وی یک تخته پوست پلنگ، سه سر شاخ بز کوهی و سه قطعه کبک تاکسیدرمی شده و یک قبضه سلاح پنج تیر ساچمه زنی کشف و ضبط شد.*

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به ماده ۸ آئین نامه اجرایی قانون شکار و صید سال ۱۳۹۸ گفت: هر گونه خرید، فروش، عرضه، نگهداری، واردات و صادرات تاکسیدرمی حیات وحش نیاز به تحصیل پروانه‌ از سازمان حفاظت محیط زیست دارد،در غیر این‌صورت جرم محسوب می‌شود و برابر قانون با متخلفین برخورد خواهد شد.

مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد در تکمیل این خبر گفت؛ در بازرسی از منزل متخلف و بازجویی های اولیه مشخص شد متخلف به صورت غیر مجاز اقدام به تاکسیدرمی گونه‌های جانوری حیات وحش می‌نماید.*

چنگیز نیازی تصریح کرد؛ پس از دستگیری فرد متخلف *ضمن ضبط گونه‌های تاکسیدرمی شده، پرونده این تخلف صورتجلسه و جهت سیر مراحل‌ قانونی تحویل مراجع قضایی گردید.

وی در پایان ضمن قدرانی از حمایت‌های خوب دستگاه قضایی و همکاری موثر نیروی انتظامی در کشف تخلفات زیست محیطی از همه دوستداران محیط زیست و حیات وحش استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن گویای ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند.