پرداخت ۳۳۴ میلیارد تسهیلات به طرحهای اشتغال روستایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: با همکاری سیستم بانکی در استان از محل اعتبارات اشتغال روستایی 334 میلیارد تومان تسهیلات به طرحهای روستایی پرداخت شد .

به گزارش قاب خبر: علی آشتاب اظهار کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال برای ۵ هزار و ۸۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: برخی طرح‌ها به واسطه تورم نتوانستند به بهره‌برداری برسند، اما انتظار می‌رود اعتبارات بیشتری برای تکمیل این طرح‌ها پیش‌بینی شود.

آشتاب بیان کرد: در راستای حمایت از بنگاه‌های آسیب‌دیده ناشی از کرونا، به بیش از ۲۴ هزار بنگاه با همکاری سیستم بانکی تسهیلاتی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: سامانه استفاده از مشوق‌هایی همچون طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان و یارانه دستمزد و معافیت‌های بیمه‌ای دانشگاهی از مرداد ماه امسال بسته شده است.

وی گفت: این در حالی است که لرستان به شدت نیازمند این مشوق‌ها است و نیازمند کمک و توجه بیشتر هستیم.

آشتاب در بخش دیگری از صحبت هایش به واحدهای تعطیل شده در استان اشاره و گفت: واحدهای بزرگی در استان داریم که راکد هستند و باید از وزارتخانه‌های دیگر پیگیری شود، و سهم وزارت کار در ایجاد اشتغال سهم حداقلی است.

وی تصریح کرد: پارسیلون پس از خلع ید، دو سال است که در نوبت تغییر کاربری و منطقه ویژه اقتصادی شدن است، انتظار می‌رود این واحد همچون دیگر واحدهای راکد تعیین‌ تکلیف شود.

آشتاب ادامه داد: ۴۰۰ واحد سنگ‌بری در استان داریم که کمتر از ۵۰ درصد آن‌ها فعال هستند و مشکل فرسودگی تکنولوژی و تجهیزات داشته و نیازمند به‌ تزریق سرمایه و حمایت مالی است.