وجود ناهنجاری‌های ساخت و ساز و موضوع دو نقشه‌ای در لرستان

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ناهنجاری‌های ساخت و ساز و موضوع دو نقشه‌ای از چالش‌هایی است که در استان نمود دارد.

به گزارش قاب خبر: وحید کرم الهی افزود: متاسفانه نقشه‌ها در بایگانی شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی بایگانی شده و در عمل نقشه دوم است که اجرایی می‌شود و متأسفانه ضوابط در این راستا رعایت نشده است.

وی بر رعایت اصل ۱۷ مقررات ملی ساختمان تاکید کرد و ادامه داد: حداقل ضوابط لوله‌کشی گاز طبیعی ساختمان‌های مسکونی، عمومی و خاص، مجتمع‌ها و شهرک‌های مسکونی، محوطه‌ها و… در مبحث ۱۷ ارائه شده است.

کرم الهی عنوان کرد: هدف این مبحث، طراحی و اجرای لوله‌کشی، نصب، راه‌اندازی و نگهداری وسایل گازسوز در ساختمان‌ها و محوطه‌هاست که مقررات این مبحث، کاربری گاز طبیعی تحویلی به ساختمان‌ها و محوطه‌ها برای مصارف تا حداکثر ۵ هزار مترمکعب در ساعت را در بر می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: متاسفانه مسئله گازگرفتگی به یک معضل در استان تبدیل شده است و سالانه شاهد فوت بین ۴۰ تا ۵۰ نفر از شهروندان لرستانی در اثر گاز گرفتگی هستیم. باید مسئله گاز دغدغه اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی باشد.

کرم الهی تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت نهضت ملی مسکن است گرچه بر اساس جامعه هدف تولید مسکن انجام خواهد شد اما به شکل نهضت ملی فراگیر خواهد بود یعنی همه اقشار جامعه اعم از مستضعف، متوسط و برخوردار از این موضوع بهره‌مند می‌شوند. زیرا صنعت ساختمان به عنوان صنعت پیشرو است که موجب رونق اقتصادی، افزایش کسب و کار و اشتغال می‌شود.