همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در لرستان برگزار می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان گفت: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان آبان ماه امسال در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش قاب خبر: سیروس ابراهیمی بیان کرد: امسال در بحث تولید گندم در لرستان رکورد شکنی شاهد بودیم و حدود ۶۰۰ هزار تن گندم در استان تولید شد که حدود ۵۴۰ هزار تن خریداری شده و مابقی توسط کشاورزان به‌عنوان بذر نگهداری می‌شود.

وی افزود: در حوزه دامپروری و کشاورزی وضعیت روبه‌رشدی داریم و در حوزه شیلات به‌جز استان‌های ساحلی، استان اول کشور هستیم و در حال حاضر ۵۰۰ تن تولید گوشت ماهی خاویار داریم که امسال به هزار تن می‌رسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان عنوان کرد: زیرساخت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات در مناطق مختلف استان داریم که برخی واگذار شده و برخی در حال طی مراحل واگذاری بوده و آماده سرمایه‌گذاری است.

وی از برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری لرستان در آبان‌ماه در تهران خبر داد و گفت: در این همایش حداقل ۳۰ فرصت سرمایه‌گذاری را برای واگذاری به سرمایه‌گذاران آماده می‌کنیم تا به شکل مناسب عرضه شوند.

ابراهیمی یادآور شد: در مجموع حدود ۶۰ طرح در لرستان برای سرمایه‌گذاری و واگذاری به سرمایه‌گذاران در حال آماده‌شدن است. مجموعه بام خرم‌آباد همه امکانات زیرساختی را دارد و آماده سرمایه‌گذاری است.

معاون استاندار لرستان بیان کرد: در حوزه گردشگری نیز خانه‌های تاریخی بروجرد که ظرفیت خیلی خوبی دارند آماده واگذاری هستند.