نیروگاه سد مروک دورود به بخش خصوصی واگذار شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: نیروگاه برق سد "مروک" واقع در ۴۰ کیلومتری دورود به بخش خصوصی واگذار شد.

به گزارش قاب خبر: داریوش حسن ‌نژاد تصریح کرد: در راستای سیاست‌های اقتصادی دولت برای توسعه سرمایه‌گذاری غیردولتی در صنعت برق و با توجه ‌به نیاز روزافزون به تولید برق پایدار، نیروگاه یک مگاواتی سد مروک در قالب BOT به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی بیان کرد: این نیروگاه با استفاده از منابع تجدیدپذیر، نقش موثری در کاهش ناترازی برق و آلایندگی‌های زیست‌محیطی خواهد داشت، این اقدام در راستای اجرای قانون برنامه ششم و هفتم توسعه و با هدف ایجاد فضای رقابتی و استفاده بهینه از توانمندی‌های موجود کشور صورت گرفته است.

حسن نژاد عنوان کرد: نیروگاه برق سد مروک در ۴۰ کیلومتری شهرستان دورود روی رودخانه تیره از سرشاخه‌های دز احداث می شود و قابلیت تولید یک مگاوات برق پایدار را دارد که می‌تواند در زمان اوج مصرف به ‌ویژه فصل تابستان، نیاز منطقه روستایی اطراف سد را تامین کرده و بار شبکه سراسری برق را کاهش دهد.

وی افزود: هزینه احداث این نیروگاه ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد و شرکت” سازه سازان عالیخانی” به‌ عنوان سرمایه‌گذار طی فرآیند مزایده، انتخاب شده است که پروژه را در طول ۱۸ ماه تکمیل خواهد کرد.

حسن ‌نژاد تصریح کرد: پس از تکمیل پروژه، برق تولید شده به شبکه‌های توزیع فروخته، سپس هزینه های سرمایه‌گذار طی ۲۰ سال بازیابی و پس از آن نیروگاه به همراه تجهیزات به شرکت آب منطقه‌ای لرستان تحویل می شود.

وی اضافه کرد: این پروژه علاوه بر تامین برق مصرفی حدود ۲۰ خانوار، موجب اشتغال‌زایی و کاهش محرومیت در منطقه خواهد شد، همچنین پس از استفاده از آب برای تولید برق، دوباره وارد کانال‌های آبیاری شده و در فرآیند کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.