نیاز ۷ هزار میلیارد تومانی برای تکمیل شبکه و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب لرستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: برای تکمیل شبکه جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان ۷ هزار میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش قاب خبر: یاسر اکبریان با اشاره به احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب در ۹ شهر استان، اظهار کرد: طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب پیشرفته در حال احداث طبق طرح مطالعاتی ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر است که تاکنون یک هزار و ۱۵۰ کیلومتر آن احداث شده است.

وی پیشرفت فیزیکی شبکه جمع‌آوری خرم‌آباد را ۴۴ درصد، بروجرد ۴۰، الیگودرز ۸۰ و پل‌دختر را ۹۵ عنوان کرد و افزود: پیشرفت فیزیکی شبکه جمع‌آوری ازنا ۵۱ درصد، دورود ۵۲، کوهدشت ۴۰، نورآباد ۸۹ و الشتر ۹۱ درصد است. این در حالی است که  پیشرفت کلی شبکه جمع‌آوری فاضلاب در استان ۵۰ درصد است.

اکبریان با اشاره به اینکه ۴ شهر خرم‌آباد، بروجرد الیگودرز و پل‌دختر دارای تصفیه‌خانه فاضلاب هستند، افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای ازنا، دورود، کوهدشت، نورآباد و الشتر نیز با پیشرفت ساختمانی ۶۵ درصدی در حال ساخت است.

وی ادامه داد: اعتبار لازم برای ساخت این ۵ تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب نزدیک به ۷ هزار میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: با پیگیری استاندار، شرکت مهندسی آبفا کشور و وزارت نیرو از طریق ماده ۵۶ تسهیلات خوبی برای ساخت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب تخصیص داده شده است.

وی افزود: همچنان در حال رایزنی برای تخصیص اعتبار مورد نیاز تکمیل تصفیه‌خانه‌های فاضلاب از کانال‌های مالی دیگر هم هستیم.

اکبریان در خصوص شاخص بهره‌مندی جمعیت شهری در بخش فاضلاب گفت: با تلاش‌های انجام گرفته توسط همکاران این حوزه تاکنون بیش از ۶۰ درصد جمعیت شهری از خدمات دفع اصولی و بهداشتی فاضلاب بهره‌مند شده‌اند.

وی عنوان کرد: با برنامه‌ریزی انجام گرفته امیدواریم این شاخص را در استان با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌های در حال ساخت افزایش دهیم