لزوم ارتقا شاخصه های زندگی عشایر و توسعه پایدار روستاها

استاندار لرستان گفت: بنابراین وظیفه همه مدیران و برنامه ریزان ملی و استانی است که امکانات لازم برای ارتقاء شاخصه های کیفیت زندگی آن ها و توسعه پایدار روستاها را بیش از پیش مهیا تا انگیزه لازم برای ماندگاری مردم در محیط های روستایی و عشایری فراهم گردد.

به گزارش قاب خبر: فرهاد زیویار در پیامی به مناسبت پانزدهم مهرماه « روز روستا و عشایر ، گفت:

مقام معظم رهبری(مدظله):
« روستائیان در طول سالیان بعد از پیروزی انقلاب نقش مهمی در تمامی مراحل خودکفایی و … داشتند. این نقش و حضور را باید تقویت کرد »

روستائیان و عشایر با ویژگی های شاخصی از جمله شجاعت، مهربانی و حس میهن پرستی نقش بسیار مهمی در توسعه همه جانبه کشور علی الخصوص در عرصه های اقتصادی و امنیتی بر عهده داشته و در این بین روستائیان و عشایر لرستان نیز با داشتن ویژگی های خاص و منحصر به فرد همواره نقش خود را در همه عرصه ها با کمال شایستگی و افتخار ایفا نموده اند.

دولت مردمی سیزدهم از بدو شروع به کار در سایه تدابیر مقام معظم رهبری(مدظله) توجه ویژه ای به این قشر مولد و تاثیر گذار داشته به طوری که اخیرا رییس جمهور محترم در جهت رفع مشکلات روستاها و مناطق محروم و توسعه اقتصاد آن ها در گام دوم انقلاب دستور احیای ماموریت های جهاد سازندگی را صادر نموده اند.

علی ایحال اینجانب ضمن گرامیداشت پانزدهم مهر روز ملی روستا و عشایر به روستانشینان و عشایر استان، از تمامی تلاشگران این حوزه علی الخصوص اعضای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران تابعه استان تشکر و قدردانی نموده و از همه مدیران در سطوح مختلف انتظار دارم که توجه به روستایی و توسعه شاخصه های مختلف روستاها در همه عرصه ها در اولویت کاری آن ها قرار گیرد.

امیدوارم با حفظ هویت روستایی و عشایری و همچنین مشارکت روستاییان عزیز، روز به روز شاهد پیشرفت و آبادانی استان باشیم.