عدم امکان انجام طرح های عمرانی در خرم آباد

شهردار خرم آباد گفت: برای اجرای طرح های عمرانی در دست اجرا، بدهی های زیادی برای شهرداری وجود دارد.

به گزارش قاب خبر: سعید فتوحی افزود: بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان حقوق به کارکنان شهرداری پرداخت می شود و امکان انجام طرح های عمرانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: شهر خرم آباد به لحاظ عمرانی با دیگر مراکز استان های همجوار فاصله دارد و عقب افتادگی آن به وضوح قابل مشاهده است، نبود زیرساخت و کمبود منابع مالی مانع از ارائه خدمات مطلوب و شایسته به شهروندان شده است.

شهردار خرم آباد در بخش دیگری از صحبت هایش به بودجه این مرکز اشاره و بیان کرد: بودجه شهرداری مرکز استان ۳۰۰ میلیارد تومان است و این در حالی است که بدهی آن ۳۳۰ میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: برای ۳۰ میلیارد تومان کمک های دولتی، موافقت نامه منعقد شده است و تاکنون حدود ۲۵ درصد این مبلغ محقق شده و تا پایان سال به ۵۰ درصد نیز خواهد رسید.

فتوحی عنوان کرد: شهر خرم آباد دارای طرح جامع ترافیک و دفع آب های سطحی نیست و بارندگی های اخیر مشکل زیرساخت دفع آب های سطحی این شهر را نمایان کرده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که خرم آباد طی ۲۰ سال گذشته گسترش زیادی داشته اما توجه چندانی به زیرساخت ها نشده است و کانال هایی که برای دهه ۵۰ و ۶۰ در این شهر طراحی شده بود اکنون مورد استفاده هستند.

شهردار خرم آباد بیان کرد: برای عبور از این شرایط باید به سمت روش های فنی و نوین حرکت کرد طرح جامع آب های سطحی خرم آباد تا چند روز آینده رونمایی می شود.

فتوحی به اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح جامع آبهای سطحی اشاره و گفت: طبق برآورد انجام شده اجرای این پروژه به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.