شکل گیری ۲۳ طرح با عنوان یکپارچگی و تجمیع اراضی در لرستان

مدیرکل دفتر یکپارپگی و بهره وری اراضی سازمان امور اراضی کشور در جلسه هم اندیشی کارگروه یکپارچگی اراضی لرستان، گفت: یکپارچه سازی اراضی کشاورزی یکی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

خضری تصریح کرد: حفظ باغات و مزارع حفظ زندگی است، کشاورزی در راستای استقلال کشور، کشاورزی اقتصادی، اشتغال پایدار، امنیت غذایی و… نقش بسزایی دارد.

یکپارچگی و تجمیع اراضی

وی ادامه داد: در راستای قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و ایجاد حد نصاب فنی و اقتصادی و سیاست های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی، طرح هر شهرستان یک پایلوت با عنوان یکپارچگی و تجمیع اراضی شکل گرفته است.

خضری اظهار کرد: از مجموع ۴۸۰ شهرستان در کل کشور، ۴۱۳ پایلوت محوری را در دستور کار داریم که خوشبختانه در لرستان با ۲۳ پایلوت در برنامه حضور دارد و یکی از استانهای پیشرو و دارای وضعیت مطلوب است.

مدیرکل دفتر یکپارپگی و بهره وری اراضی سازمان امور اراضی کشور گفت: در لرستان نگاه و مدیریت جهادی که در اجرای طرج ها و پروژه های کشاورزی وجود دارد نوید بخش آینده ای روشن و مطلوب برای این استان می باشد.

وی عنوان کرد: امیدواریم با اجرای این قبیل طرح ها شاهد این باشیم که با نگاه افزایش ضریب مکانیزاسیون ، افزایش بهره وری، اقتصادی کردن تولید ، بهینه سازی مصرف آب و…  در راستای تامین امنیت غذایی گامی موثر در راستای اعتلای کشور برداریم.

قاب خبر