سازش ۴۲ درصدی دادخواست های کارگری کارفرمایی در لرستان
به گزارش قاب خبر: علی جهانی ادامه داد: وظیفه اصلی و ذاتی این اداره کل صیانت از حق و حقوق کارگر و کارفرماست.
وی ادامه داد : در سال گذشته ۵هزار و ۷۱ پرونده در هیأتهای تشخیص و یک هزار و ۵۸۹ پرونده در هیأت های حل اختلاف منجر به صدور رأی شده اند .
جهانی بیان کرد: حل دعاوی بین کارگران و کارفرمایان به صورت سازشی یکی از مهمترین سیاستهای اتخاذ شده همکاران این اداره کل است.
وی تصریح کرد: ۲ هزار و ۹۴۱ پرونده از کل آرای صادره در سال ۱۴۰۰ ، با همکاری و مشاوره تخصصی با کارگران و کارفرمایان منجر به سازش شده که می توان گفت ۴۲ درصد از دادخواست های رسیدگی شده در مراجع تشخیص و حل اختلاف با سازش حل و فصل می شوند .
مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: مشاورین و کارشناسان روابط کار با تلاش و پیگیری مجدانه در واحدهای اقتصادی استان با ارتقاء سطح دانش شرکای اجتماعی و تنظیم صحیح روابط کار ، بازرسی و نظارت مستمر بر پرداختی ها و حقوق قانونی کارگران با تشکیل اتاق مشاوره و فعال سازی نهادهای عرفی درون کارگاهی ، سعی میکنند تا شکایات بین کارگر و کارفرما کاهش دهند.
وی به مدت زمان رسیدگی به پرونده های در مراجع رسیدگی به این دادخواست ها اشاره کرد و گفت : برای بررسی و رسیدگی به شکایات واصله کارگر و کارفرما ۲۴ هیأت تشخیص و ۱۰ هیأت حل اختلاف در سح ادارات استان وجود دارد و میانگین مدت زمان رسیدگی به این پرونده ها حدود ۴۰ روز می باشد .
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان در پایان تصریح کرد : مهمترین سیاست این اداره کل صیانت و امنیت از نیروی کار و اشتغال پایدار است که این مهم در گرو حفظ بنگاه های اقتصادی و پشتیبانی و حمایت از تولید کنندگان است .
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰