رشد ۳۲درصدی درآمدصدقات در شش ماهه اول سال جاری

مدیرکل کمیته امداد امام لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون درآمد صدقات ۳۲درصد رشد داشته است.

به گزارش قاب خبر: جلال شیخ پور ، مبلغ کمک های مردمی را به نیازمندان در قالب صدقات را ۶ میلیارد تومان عنوان کرد.

وی به نحوه توزیع و هزینه کرد صدقات جمع‌آوری‌شده اشاره و افزود: صد درصد کمک‌های اهدایی مردم در قالب صدقات صرف محرومیت‌زدایی از خانوارهای نیازمند می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد لرستان تصریح کرد: بر اساس توافقنامه بودجه مبالغ جمع‌آوری‌شده در هر منطقه بر اساس نیاز مددجویان در شاخص حمایتی شامل کمک به درمان مددجویان روستایی و شهری، کمک به ازدواج مددجویان و تأمین جهیزیه، تأمین لوازم‌خانگی، پرداخت موردی، کمک‌هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، اردوهای زیارتی، تعمیر تکمیل و بازسازی مسکن و تعامل با مراکز اجتماعی هزینه می‌شود.

شیخ پور بیان کرد: جمع‌آوری و توزیع صدقات از طریق شبکه‌های مردمی و روش‌های نوین، اسکن کدQR یکی از راههای مناسب محرومیت‌زدایی می‌باشد. که درآمد حاصله از طریق روشهای نوین در شش ماهه اول سال جاری ۳۲ درصد رشد داشته است.
از این رو بر اساس استفاده از روش QR پرداخت های مردمی ساده تر و درآمد امداد نیز بیشتر شده است.

وی به تعداد مشترکین صندوق‌های صدقات در لرستان اشاره کرد و گفت ۱۶۰ هزار و ۶۵۲ مشترک صندوق صدقات در لرستان وجود دارد علاوه بر آن مردم سخاوتمند می‌توانند کمک‌های خود را از طریق کد دستوری #۰۶۶*۸۸۷۷* و یا اسکن کدQR که برروی صندوق صدقات نصب شده به‌آسانی از طریق تلفن همراه خود صدقه واریز نمایند.