خسارت ۹۰ میلیاردی سیل به تأسیسات آب شرب هفت روستای لرستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: سیل به تأسیسات آب شرب هفت روستای استان خسارت وارد کرده است.

به گزارش قاب خبر: حمیدرضا کرم‌وند بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب لرستان با توجه به اخطارهای مکرر در خصوص بارندگی‌های شدید، با برگزاری جلسات متعدد کمیته بحران نسبت به آماده کردن تیم‌های عملیاتی با امکانات موجود، آبگیری تمامی مخازن با حداکثر ظرفیت برای قطعی احتمالی آب شرب، نصب علمک بر روی چاه‌ها، مهار خطوط انتقال آبی که در معرض احتمالی سیل بودند و…خود را برای مقابله با سیل آماده کرد.

وی ادامه داد: در اثر بارندگی‌های اخیر در حدود ۳ کیلومتر از  خطوط انتقال آب شرب روستاهای پرسک علیا و سفلی در شهرستان سلسله خسارت وارد شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: همچنین در شهرستان الیگودرز به پنج روستا علاوه بر خطوط انتقال آب به مخازن و شبکه توزیع آنها نیز خسارت وارد شد که بازسازی چهار دهنه چشمه در دستور کار قرار گرفت.

کرموند اظهار کرد: هزینه عملیات اجرایی در روستاهای شهرستان سلسله بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال و در روستاهای الیگودرز ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: خوشبختانه علی‌رغم شدت بارندگی‌ها و با توجه به آمادگی برای مقابله با این حوادث مشکل خاصی در تأمین آب شرب روستاها وجود نداشت و مواردی که نیاز بوده بوسیله تانکر انجام گرفته است.