تکمیل و بهره برداری از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در لرستان شتاب می گیرد
به گزارش قاب خبر: بهروز دریکوند اظهار کرد: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ اولویت دار دولت الکترونیک و با دو هدف کلی پیشگیری از مفاسد زمینخواری و ساماندهی نحوه ارائه خدمات حوزه زمین و ساختمان راه اندازی شده است.
وی افزود: این سامانه از یک سوء، قابلیت شناسایی تخلفات زمین خواری، ساخت و ساخت های غیر مجاز و هر گونه تغییر کاربری غیر مجاز و تخریب اراضی ملی و دولتی در کلیه حوزه های فعالیت بر روی زمین را با استفاده از تصاویر ماهواره ای فراهم نموده و به عنوان بستری برای معرفی موارد زمین خواری و نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی ذیربط قابل استفاده می باشد.
وی ادامه داد: از سوی دیگر این سامانه با فراهم نمودن زیرساخت های الکترونیکی، مدیریت هوشمندانه و سیستمی فرآیندهای بین دستگاهی جهت ارائه مجوزها و استعلامات حوزه زمین و ساختمان، ساز و کارهای مناسبی را جهت پیشگیری از بروز مفاسد و مشکلاتی نظیر جعل استعلامات و مجوزها، تبانی و ارتشا توسط زمین خواران، تداخل وظایف بین دستگاهی و عدم شفافیت در تصمیم گیری های کمیسیون ها و شوراها را فراهم می نماید.
دریکوند تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف ترسیم شده پروژه، در میان مدت، شامل تسهیل و ساماندهی خدمات حوزه زمین با ابزارهای الکترونیک و در بلند مدت شامل هدایت مناسب سرمایه گذاران و متقاضیان به بهره برداری از اراضی کشور و استان بر مبنای ضوابط و اصول آمایش سرزمین است که کلیه فعالیت های این سامانه با ابزارهای مکان محور و مدیریت سیستمی می باشد و به مرور کلیه فعالیت ها برخط و در کوتاه ترین زمان و بدون حضور فیزیکی متقاضیان به ادارات صورت خواهد گرفت.
در ادامه، معاون اقتصادی اطلاعات ضمن مرور و پیگیری اجرای مصوبات جلسات قبلی با بررسی داشبورد مدیریت پنجره واحد مدیریت زمین تاکید نمود که کلیه دستگاه های اجرایی می بایستی حداکثر تا پانزده روز دیگر به سامانه پنجره واحد زمین متصل شوند و در راستای خدمت هر چه بهتر و در زمان کوتاهی پاسخ متقاضیان را داده و از طولانی شدن فرآیند صدور مجوزها و پاسخ استعلامات اداری خودداری کنند.
وی به جلسات متعددی که با استاندار لرستان، رئیس کل دادگستری استان و سازمان بازرسی استان داشته اشاره کرد و اظهار داشت: با دستگاه هایی که در پیشبرد هر چه سریع تر این طرح همراهی و مشارکت جدی نداشته باشند برخورد قانونی بعمل خواهد آمد.
در پایان جلسه، دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مصوبات جلسه را اعلام و دوباره بر مهلت ۱۵ روزه به تمامی دستگاه های اجرایی جهت تهیه لایه های اطلاعاتی حوزه کاری هر دستگاه و بارگذاری در سامانه تخصصی خود و اتصال سامانه تخصصی به پنجره واحد مدیریت زمین تاکید اکید داشت.
گفتنی است که، این سامانه با آدرس zamin.gov.ir هم اکنون در حال بهره برداری می باشد و کلیه متقاضیان می توانند درخواست های خود را از طریق دولت من یا سامانه مذکور در هر مکان با کارتابل شخصی ثبت کنند و بدون مراجعه به ادارات پاسخ لازم را دریافت نمایند.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰