حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی

تشریح برنامه های هفته ملی کودک در لرستان

به گزارش قاب خبر: محمد جواد محمدی گفت: هفته ملی کودک فرصت مناسبی برای بهتر اندیشیدن به کودکان است.در این هفته با محوریت کودک و بر مبنای آن‌چه که مناسب کودکان است آنها را اجرا تا هفته‌ای سرشار از زیبایی، شادی و نشاط برای آنها به ارمغان بیاورد.  وی افزود: روز جهانی و هفته ملی […]

به گزارش قاب خبر: محمد جواد محمدی گفت: هفته ملی کودک فرصت مناسبی برای بهتر اندیشیدن به کودکان است.در این هفته با محوریت کودک و بر مبنای آن‌چه که مناسب کودکان است آنها را اجرا تا هفته‌ای سرشار از زیبایی، شادی و نشاط برای آنها به ارمغان بیاورد. 

وی افزود: روز جهانی و هفته ملی کودک، فرصتی است تا بیشتر و بهتر به کودکان بیندیشیم، به همین منظور متناسب با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» و با نگاه به روز شمار هفته، ویژه‌برنامه‌هایی طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

محمدی تصریح کرد: امسال برنامه‌های کانون لرستان به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و پیش‌بینی شده‌اند که موجب افزایش شادی و نشاط و آگاهی در کودکان استان شوند که این برنامه‌ها به‌صورت حضوری و مجازی اجرا خواهند شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه فردا جمعه اولین روز از هفته ملی کودک است، برنامه‌های کانون استان لرستان در مصلی‌های نماز جمعه سطح استان آغاز خواهند شد.

وی بیان کرد: در نماز جمعه این هفته، به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک، قاری قرآن و مکبر از بین نوجوانان عضو کانون پرورش فکری انتخاب شده‌اند.

محمدی ادامه داد: برپایی نمایشگاه نقاشی اعضای کانون، حضور ۸ مرکز سیار، نقاشی بر روی یکی از دیوارهای مصلی الغدیر خرم‌آباد، خوانش بیانیه کودکان و نوجوان توسط عضو کودک از دیگر برنامه‌های این روز است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان عنوان کرد: در این روز معرفی کتاب‌های کانون مناسب کودکان، نمایشگاه مجازی نقاشی با موضوع «صلح و بازی» و قرائت بیانیه کودکان توسط هفده کودک در ۱۷ مرکز اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در روز ۱۷ مهر ویژه‌برنامه گلچینی از سخنان بزرگان دینی در قالب خوشنویسی، ویژه‌برنامه کتابخانه‌های سیار در روستاهای تحت پوشش، تولید آثار فاخر و انتشار در فضای مجازی، انتشار داستان‌های مینیمال توسط کودکان، قصه‌گویی کودکان را داریم و در ۱۸ مهر ساخت و تولید آثار مهارت ‌های مثبت روانشناسی و انتشار در فضای مجازی، تولید آثار تئاتر کتابخانه‌ای، شعرخوانی و ساخت کلیپ‌های آموزش درست‌خوانی و روانخوانی، نشست تخصصی با کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه‌ کودک، دیدار کودکان با مسئولان استانی را خواهیم داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان عنوان کرد: ویژه‌برنامه‌ «نامه‌ای به مدافعان سلامت»، نمایشگاه مجازی عکس با موضوع «امنیت و لبخند کودک»، تولید آثار نقاشی کودکان با موضوع «امنیت و مدافعان سلامت»، برپایی جشن تولد برای انتشار تازه‌های کتاب کودک از جمله دیگر برنامه های این هفته است.

وی گفت: همچنین تقدیر از فعالان عرصه فرهنگ، نویسندگان و شاعران کودک، ویژه‌برنامه شعر کودک، برپایی نمایشگاه تصویرسازی کتاب‌های کودکان، رونمایی از محصولات فرهنگی و کتاب‌های کانونی مناسب کودکان، معرفی شاعران کودک و خوانش نمونه‌هایی از آثار آنها از دیگر برنامه‌های کانون لرستان در هفته ملی کودک است.

محمدی افزود: برگزاری ویژه‌برنامه‌ خلاقیت‌های هنری و بازتولید آثار بومی محلی، ساخت و تولید ترانه‌های بومی و محلی مناسب کودکان، قصه‌گویی بومی و محلی، نمایشگاه مجازی سفال، معرفی جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی و تاریخی لرستان، بازدید کودکان از سازمان‌ها و ادارات، معرفی مشاغل در ارتباط با فناوری، دیدار با تلاشگران عرصه‌ فناوری و اطلاعات، حضور کودکان در صدای مرکز لرستان را از دیگر برنامه‌های هفته کودک است.

وی تصریح کرد: باهماهنگی که با سایر ادارات انجام شده است، برنامه‌های مشترک زیادی در سراسر استان اجرا خواهد شد که می‌توان به مسابقه نقاشی با همکاری راهنمایی رانندگی، برگزاری مسابقه فرهنگی، هنری و ادبی با مشارکت آموزش و پرورش و راه و شهرسازی اشاره کرد.

وی بر رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای خدمت‌رسانی به مناطق کم‌برخوردار تاکید کرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان اظهار کرد: با هماهنگی‌هایی که با دفاتر تسهیلگری صورت گرفته است، کتابخانه‌های سیار در طول هفته با این مراکز برنامه‌های مشترک اجرا می‌کنند و در روستاهای تحت پوشش نیز خدمات فرهنگی هنری و ادبی ارائه می‌دهند.