بهبود وضعیت منابع آب زیرزمینی در چهار شهر لرستان

استاندار لرستان گفت: سطح منابع آب زیرزمینی دلفان، کوهدشت، رومشکان و سلسله ارتقا یافته و وضعیت رو به بهبود است.

به گزارش قاب خبر: فرهاد زیویار تصریح کرد: مقابله با کم آبی در سال های پیش رو همچنان یک ضرورت و تعامل بین بخشی و دستگاهی در استان لازم است.

وی ادامه داد: حفاظت از منابع آب یکی از موضوعات اساسی است، بنابراین تلاش همه مدیرانی که با همکاری و تعامل موجبات بهبود منابع آبی را در برخی از مناطق استان فراهم آورده اند، قابل تقدیر می باشد.

استاندار لرستان یکی از دلایل عمده افزایش سطح منابع آب زیر زمینی نسبت به گذشته را بارش های مناسب سال زراعی گذشته دانست و تصریح کرد: طی ۲ سال گذشته برنامه ریزی، تلاش و همفکری دستگاه‌های مرتبط در خصوص حفظ منابع آبی استمرار داشته است.

زیویار برنامه ریزی درست، جلوگیری از مصرف بی‌رویه و ممانعت از برداشت غیر مجاز منابع آبی را در این زمینه موثر دانست و گفت: هوشمند کردن چاه‌های مجاز و انسداد چاه‌های غیر مجاز و کاهش صدور مجوز سطح کشت محصولات با همکاری فرمانداران و مدیران مختلف انجام پذیرفت.

وی با اشاره به شرایط نامناسب آب های زیرزمینی شهرستان‌های دلفان، کوهدشت، رومشکان و سلسله طی سال گذشته افزود: این مناطق امسال با اجرای برنامه‌های ویژه، به الگو و مدل مناسبی از کار رسیده‌اند اما همچنان بحران آب از تهدیدات نسل آینده و صرفه جویی در تمام بخش ها ضروری است.

استاندار لرستان در خصوص تامین اعتبار برای لایروبی رودخانه‌ها و سایر امور مربوط به آب، عنوان کرد: نباید فرماندار، بخشدار و یا شهرداری منتظر اعتبارات مربوطه باشند، بلکه اقدامات لازم باید با هماهنگی آب منطقه‌ای انجام شود.