برگزاری رویداد استارتاپ دمو در خرم آباد

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان از برگزاری رویداد استارتاپ دمو به میزبانی شرکت شهرکهای صنعتی استان و با همکاری صندوق پژوهش و فناوری و فن بازار منطقه ای لرستان خبر داد.

به گزارش قاب خبر: فرزاد محمدی بیان کرد: این رویداد ، اولین رویداد استارتاپ دمو در حوزه فناوری های نوین در صنعت می باشد که به همت شرکت شهرکهای صنعتی استان لرستان ، دفتر فن بازار منطقه ای استان ، پارک علم و فناوری استان و صندوق پژوهش و فناوری استان برگزار شد.

محمدی تصریح کرد: در این رویداد از بین ۲۵ طرح ارسالی به دبیرخانه رویداد،  ۱۱ طرح در مرحله اول داوری به رویداد نهایی راه یافتند.

وی ادامه داد : ۳ طرح منتخب این رویداد شدند و ۶ طرح اول جهت جذب سرمایه و حمایت های مالی جهت تجاری سازی محصولات فناورانه خود به سرمایه گذاران و نهادهای سرمایه گذاری معرفی خواهند شد.

محمدی عنوان کرد: یکی از خلا‌های فضای نوآوری و استارتاپی کشور، نبود فرصت‌ها و بسترهای جذب سرمایه است که رویدادهای استارتاپ دمو تلاش دارد این زمینه را برای شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها برای سرمایه‌پذیری از یک طرف و برای سرمایه‌گذاران برای بررسی شرکت‌های آماده و دارای ظرفیت سرمایه‌گذاری از سوی دیگر فراهم کند .

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان گفت: در این رویداد کارآفرینان و شرکت‌ها ، ایده خود را برای سرمایه‌گذاران ارائه خواهند کرد و سرمایه‌گذاران پس از برگزاری جلسات خصوصی(b2b) و بررسی میزان پیشرفت ایده ، مشتریان جذب شده میزان فروش و غیره به ارزیابی آنها پرداخته و برای سرمایه‌گذاری در آنها اعلام تمایل خواهند کرد.

محمدی گفت: در این صورت مذاکرات بعدی تا حصول نتیجه نهایی توسط مراکز فن بازار ادامه خواهد داشت .خوشبختانه در استان ما با شکل‌گیری دفتر فن بازار منطقه‌ای به تولیت شرکت شهرک‌های صنعتی و با همکاری سایر فعالین اکوسیستم فناوری و نوآوری (همچون پارک، صندوق پژوهش و فناوری و…)  برگزاری چنین رویداد‌هایی زمینه ساز ایجاد فرهنگ توسعه فناوری ، سرمایه‌گذاری روی محصولات فناورانه و …می‌شود.

وی ادامه داد: در واقع نهادهای سیاستگذار و تسهیلگر بایستی با ایجاد بستر مناسب برای ارتباط هرچه نزدیک‌تر فناوران با صنایع ، سرمایه‌گذاران و… شرایط لازم برای گسترش فناوری و ایجاد اقتصاد مبنی بر دانش را ایجاد نمایند.