انعقاد تفاهم نامه همکاری برای بهبود و ساماندهی کارشناسی

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان گفت: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دو طرفه کانون کارشناسان و راه و شهرسازی می‌تواند به ساماندهی فرایند کارشناسی کمک کند.

به گزارش قاب خبر: حجت والیزاده در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، افزود: در راستای اصلاح زیرساخت‌های کانون و اصلاح فرآیند کارشناسی اقداماتی در کانون صورت گرفته است که برای بهبود آن لازم است تا راه و شهرسازی نیز همکاری بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: لازم است تا همه‌ دستگاه‌های اجرایی؛ امر کارشناسی را به کانون ارجاع دهند تا منجر به برطرف شدن هر گونه سوءاستفاده احتمالی و مفسده شود.خوشبختانه اداره‌کل راه و شهرسازی در این زمینه همواره بر اساس اصول و ضوابط قانونی عمل نموده که جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش عنوان کرد: مشکلاتی در زمینه‌ کارشناسی استحکام بنای شهرداری وجود دارد، که انتظار بر این است که مدیرکل راه و شهرسازی با برگزاری جلسات مشترک و همفکری راهکاری برای آن پیدا کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان نیز در این جلسه بر پذیرش مسئولیت همواره بر ارجاع امر کارشناسی از طریق کانون و مرکز مشاوران تاکید کرد.

وحید کرم‌الهی تصریح کرد: در همین راستا متاسفانه بعضا در مواردی کارشناس نظریه‌ کارشناسی‌اش را با تاخیر ارائه می‌نماید که این مساله مشکلاتی به وجود می‌آورد.

وی گفت: در این خصوص انتظار داریم تدابیری اندیشیده شود که کارشناسان در مدت زمان تعیین شده نظریه کارشناسی را ارائه نمایند.

وی با اشاره به مشکلات حوزه استحکام بنا افزود: در این خصوص با توجه به شرایط و انتظاراتی که وجود دارد ضروری است در نشست مشترک با شهرداری راهکار مناسبی پیدا شود که هم برای کارشناس و دستگاه‌های متولی مشکلی پیش نیاید و هم کار مردم انجام شود.

کرم‌الهی تصریح کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی لرستان آمادگی دارد با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه، علاوه بر رفع مشکلات مطرح شده، به بهبود فرایند کارشناسی کمک نماید.