اختصاص بیش از ۹۸ میلیارد ریال به مناطق حاشیه نشین لرستان

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان گفت: در سالجاری 98 میلیارد و 238 میلیون ریال اعتبار به مناطق حاشیه نشین استان اختصاص یافته است.

به گزارش قاب خبر: مریم پور سرتیپ افزود: از این میزان اعتبار، ۵۴ میلیارد و ۸۳۸ میلیون ریال اعتبار هزینه ای بین دستگاه‌های اجرایی با اقدامات پیشگیرانه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و توجه به مناطق حاشیه نشین توزیع شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۴۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبارات تملک دارایی بین دستگاه اجرایی مربوطه توزیع شده که در این راستا تجهیز سالن های ورزشی در محلات حاشیه نشین و ایجاد کتابخانه ها در دستور کار قرار گرفته است.

پورسرتیپ اظهار کرد: اقدامات خوبی در راستای تجهیز کتابخانه،مدارس، سالن سینما، پارک و مکان های اوقات فراغت جوانان در مناطق حاشیه نشین شهرهای استان صورت گرفته اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و تمام تلاش خود را برای بهبود انجام خواهیم داد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به پرداخت تسهیلات اشاره و ادامه داد: طبق تفاهم‌نامه با وزارت کشور و صندوق کارآفرینی امید افراد توانمند در منطقه حاشیه نشین توسط دفاتر تسهیلگری برای دریافت تسهیلات به این صندوق معرفی خواهند شد.

وی عنوان کرد: ۳۱ گروه ۱۵ نفره از افراد توانمند مناطق حاشیه نشین به صندوق کارآفرینی امید برای دریافت تسهیلات معرفی شده که تاکنون هفت گروه موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند. در این راستا چندین گروه فعالیت روستایی دارند که پرداخت تسهیلات با هدف مهاجرت معکوس و استقرار در روستا صورت خواهد گرفت.